Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"


B_J_S

//Jonas

Elias Nordling

Berätta vad det är, jag har i min obeslutsamhet lyckats hålla mig obokad på fredagkvällen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Jag skrev upp SpaceCorp på söndagen och hoppas att någon vill hoppa på. Annars får jag tillfälle att testa spelets soloregler

Granlid

Citat från: Kanger skrivet 12 mars 2019 kl. 12:48:20
Jag skrev upp SpaceCorp på söndagen och hoppas att någon vill hoppa på. Annars får jag tillfälle att testa spelets soloregler
Behövs det läsas in regler i förväg, tror du? Eller går det inleda med en regelgenomgång?
Antal spelare?
Friendly fire isn't.

aegneus

Vi körde på Galore och man lär sig det på plats om (men en per-read gör det ännu roligare ). Fyra av fem Euro-rymdstjärnor av mig, fint system, känns som det händer saker precis hela tiden, för det mesta mer möjligheter än du kan utnyttja. Och ett episkt språng ut i rymden från bräde ett till bräde tre...



Elias Nordling

Jag är med på Spacecorp. Har läst soloreglerna. Det kändes inte svårare än att man lär sig medan man spelar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Det borde gå att lära sig på plats. Men kika gärna på reglerna, de är korta och tydliga

Granlid

Citat från: Kanger skrivet 12 mars 2019 kl. 17:26:24
Det borde gå att lära sig på plats. Men kika gärna på reglerna, de är korta och tydliga
Gott, jag och Jörgen Andersson hoppar med. Skriver ut dem och tar med, så ska det väl bli några minuter över till söndagen att läsa på.

/Granlid
Friendly fire isn't.

Grundström

Citat från: Elias Nordling skrivet 12 mars 2019 kl. 09:49:34
Berätta vad det är, jag har i min obeslutsamhet lyckats hålla mig obokad på fredagkvällen.
They Come Unseen är ett ubåtsspel under kalla kriget. Ett lag spelar NATO och försöker förstöra vapen/bränsledepåer med sina två ubåtar, det andra laget spelar Sovjet och försöker skydda depåerna samt sänka NATO-ubåtarna. Spelet har en stor spelplan för båda spelarna, samt en liten spelplan bakom typ en spelledarskärm där NATO får åka omkring när de går under ytan. Väldigt mycket katt-och-råtta med inslag av sänka skepp.
Per angusta ad angusta.

Rydfalk

Villiam fick blodad tand redan innan han spelat det och köpte ett eget Root :)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

...inser just att sju personer skrivit upp sig på Root som med expansion var ett sexmannaspel...

Vi får kanske köra två partier på fredagen.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Hannes

Nemas problemas (givet att fler tar med sig spelet förstå).

Rydfalk

Citat från: Hannes skrivet 12 mars 2019 kl. 23:41:08
Nemas problemas (givet att fler tar med sig spelet förstå).

Ser till att Villiam plockar med sig sitt.

/SMR
"Hoppas det regnar i sommar!"