Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

B_J_S

@Joakim
Jag fyller bilen med en massa spel så får vi se vad som blir spelat.
Finns det några önskemål om spel som jag skall ta med så hojta till.

Skall bli skoj.
//Jonas

Andreas Johnson

Apropå Cataclysm på fredag kommer jag åka från Stockholm strax före klockan 15 (bil).

Hade från början tänkt ta ledigt imorgon men det funkade inte. Som en fd kollega sa: "Vissa måste jobba". Behöver vi bestämma nån starttid och vem som spelar vilken nation?

Har spelet men har som sagt inte spelat tidigare, ska bli spännande.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

aegneus

Starttid på Cataclysm blir väl när alla anlänt? Jag är där tidigt och dukar upp.

Någon som har åsikter om nation ?

Kanger

Ursäkta att jag tar upp det igen, men alla som har köpt spel av mig och ämnar betala imorgon, snälla, ha jämna pengar med er. Jag äger knappt någon växel

Rydfalk

#244
Som tidigare sagt är tidiga besökare välkomna!

Frukosten är beställd till 08:00 - ...

För oss anglofiler som älskar Afternoon Tea kom idag ett fruktansvärt budskap från Rimforsa Strand:

"Vi har ett nytt koncept kring lördagen och serverar nu Strands kafferep (istället för Afternoon tea) Vi vill ta vara på det svenska och lokala och har blandat in en del mer matigt alternativ, såsom soppa, lokala ostar och olika sorters hembakat bröd – detta tillsammans med vetebröd, drömmar, nöttoppar, dammsugare och smulpaj med vaniljsås – vi hoppas att ni kommer att gilla det nya konceptet"

Jag personligen är både besviken och kränkt och tänker tröstäta smulpaj tills vaniljsåsen rinner ut ur min näsa.

Vid middagen kommer förrätten att stå uppdukad och desserten ska serveras i salongen för att vinna tid.

"Hoppas det regnar i sommar!"

Frocken

Citat från: Rydfalk skrivet 14 mars 2019 kl. 13:52:17
Vid middagen kommer förrätten att stå uppdukad och desserten ska serveras i salongen för att vinna tid.

There is one kind of robber whom the law does not strike at, and who steals what is most precious to men: time.

Rydfalk

Citat från: Frocken skrivet 14 mars 2019 kl. 14:30:12
Citat från: Rydfalk skrivet 14 mars 2019 kl. 13:52:17
Vid middagen kommer förrätten att stå uppdukad och desserten ska serveras i salongen för att vinna tid.

There is one kind of robber whom the law does not strike at, and who steals what is most precious to men: time.
The most essential part of my day is a proper dinner.
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Citat från: aegneus skrivet 14 mars 2019 kl. 10:52:33
Starttid på Cataclysm blir väl när alla anlänt? Jag är där tidigt och dukar upp.

Någon som har åsikter om nation ?


Jag är på plats någin gång mellan 15 och 16 (är målet)

ErikLj

Citat från: aegneus skrivet 14 mars 2019 kl. 10:52:33
Starttid på Cataclysm blir väl när alla anlänt? Jag är där tidigt och dukar upp.

Någon som har åsikter om nation ?
Om allt går en ligt plan är jag där senast fyra.

Som nybörjare vill ja ha ett lätt land, vad de nu är.

Granlid

Citat från: ErikLj skrivet 14 mars 2019 kl. 16:33:25
Citat från: aegneus skrivet 14 mars 2019 kl. 10:52:33
Starttid på Cataclysm blir väl när alla anlänt? Jag är där tidigt och dukar upp.

Någon som har åsikter om nation ?
Om allt går en ligt plan är jag där senast fyra.

Som nybörjare vill ja ha ett lätt land, vad de nu är.
Polen? 😬
Friendly fire isn't.

ErikLj

Citat från: Granlid skrivet 14 mars 2019 kl. 16:52:17
Citat från: ErikLj skrivet 14 mars 2019 kl. 16:33:25
Citat från: aegneus skrivet 14 mars 2019 kl. 10:52:33
Starttid på Cataclysm blir väl när alla anlänt? Jag är där tidigt och dukar upp.

Någon som har åsikter om nation ?
Om allt går en ligt plan är jag där senast fyra.

Som nybörjare vill ja ha ett lätt land, vad de nu är.
Polen? 😬
Luxenburg?

David Sunnergren

Citat från: ErikLj skrivet 14 mars 2019 kl. 16:33:25
Citat från: aegneus skrivet 14 mars 2019 kl. 10:52:33
Starttid på Cataclysm blir väl när alla anlänt? Jag är där tidigt och dukar upp.

Någon som har åsikter om nation ?
Om allt går en ligt plan är jag där senast fyra.

Som nybörjare vill ja ha ett lätt land, vad de nu är.

Har aldrig spelat det men vill man ha en lätt första runda känns Sovjet lämplig.

Axis bör vara svårast första rundan.

Vilken faction tänker vi har två spelare? Fascisterna?

Elias Nordling

CiteraSom nybörjare vill ja ha ett lätt land, vad de nu är.

Min erfarenhet efter två partier är inte axelmakterna. Faktum är att jag inte såg hur axelmakterna hade någon chans över huvud taget, i synnerhet om väst fokuserar på att få in USA så fort det går i kriget. I mitt första parti stod det amerikanska arméer uppställda vid tyska gränsen 1940. I mitt andra parti fokuserade jag på att försöka sparka undan fransmännen innan detta kunde hända, men den patetiskt lilla armé jag då han bygga kavlades med lätthet över av britterna. Jag har för mig att Tyskland spontankollapsade av ansträngningarna att få igång krigsmaskineriet också. Eftersom Tyskland har fullt upp med att inte snubbla över sina egna skosnören kan ryssen i lugn och ro mosa Japan. om tysken försöker få till diplomati för att få till saker som Anschluss och annekteringen av Tjeckoslovakien gräver de bara sin grop djupare eftersom man ger väst diplomatiska actions som de indirekt konverterar till amerikanskt krigsinträde.

Det här beror säkert mer på min inkompetens med spelet än på att det är trasigt, men jag tröttnade på att få spö när jag försökte komma på hur man skulle knäcka nöten.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Grundström

Citat från: ErikLj skrivet 14 mars 2019 kl. 17:03:39
Citat från: Granlid skrivet 14 mars 2019 kl. 16:52:17
Citat från: ErikLj skrivet 14 mars 2019 kl. 16:33:25
Citat från: aegneus skrivet 14 mars 2019 kl. 10:52:33
Starttid på Cataclysm blir väl när alla anlänt? Jag är där tidigt och dukar upp.

Någon som har åsikter om nation ?
Om allt går en ligt plan är jag där senast fyra.

Som nybörjare vill ja ha ett lätt land, vad de nu är.
Polen? 😬
Luxenburg?
Men snälla nån, han skrev ju Lettland.
Per angusta ad angusta.

Joakim Petersson

Citat från: Elias Nordling skrivet 14 mars 2019 kl. 17:23:55
CiteraSom nybörjare vill ja ha ett lätt land, vad de nu är.

Min erfarenhet efter två partier är inte axelmakterna. Faktum är att jag inte såg hur axelmakterna hade någon chans över huvud taget, i synnerhet om väst fokuserar på att få in USA så fort det går i kriget. I mitt första parti stod det amerikanska arméer uppställda vid tyska gränsen 1940. I mitt andra parti fokuserade jag på att försöka sparka undan fransmännen innan detta kunde hända, men den patetiskt lilla armé jag då han bygga kavlades med lätthet över av britterna. Jag har för mig att Tyskland spontankollapsade av ansträngningarna att få igång krigsmaskineriet också. Eftersom Tyskland har fullt upp med att inte snubbla över sina egna skosnören kan ryssen i lugn och ro mosa Japan. om tysken försöker få till diplomati för att få till saker som Anschluss och annekteringen av Tjeckoslovakien gräver de bara sin grop djupare eftersom man ger väst diplomatiska actions som de indirekt konverterar till amerikanskt krigsinträde.

Det här beror säkert mer på min inkompetens med spelet än på att det är trasigt, men jag tröttnade på att få spö när jag försökte komma på hur man skulle knäcka nöten.

Det var väldigt lustigt. Har spelat det två gånger jag också och har totalt motsatt upplevelse. Men det kan ha att göra med att första matchen fattade vi inte riktigt hur man skulle göra för att få in USA i kriget fort, och i andra matchen rullade jag så fruktansvärt dåligt som england att tysken kunde genomföra operation sea lion utan större motstånd innan USA hade någon chans att göra något.

Det känns verkligen som ett spel som kräver en hel del erfarenhet för att det ska bli jämna matcher.