Författare Ämne: Blippspel Galore 2019  (läst 1991 gånger)

Delirium

• Major
  • *
  • Antal inlägg: 2860
    • Visa profil
Blippspel Galore 2019
« skrivet: 6 november 2018 kl. 12:45:16 »
Vänner!

Som traditionen säger bjuder återigen Patrick T in er alla till Blippspel Galore XIII 2019, helgen 18-20 januari. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Man kan inte sova över i själva lokalen men det finns tre övernattningslägenheter i huset som man kan boka direkt genom Patrick. Utöver det står Göteborgs hotell och vandrarhem redo. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande, man sköter sig själv men det finns gott om butiker och restauranter i närheten. Dock finns kaffe alltid tillgängligt.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar max hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen adjacent. Parkering kan vara svår men finns till exempel i Psykologens logi, även det vid Linnéplatsen.

För de som inte varit med tidigare och undrar hur det ser ut och vad som spelas hänvisas till dessa trådar: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4147.105 http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3702.0 och den här tråden: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3857.135

Varmt välkomna!

Patrick, Jonas M och Björn E (och som vanligt Fannis ande)

Instructions d'Entré:

För att komma in genom ytterporten Sveaplan 29 ring/koda "999+ring". Om någon är nere i lokalen trycker denne på en öppningsknapp. Väl inne genom ytterporten måste en dörr till forceras, i korridoren första dörr till vänster. Denna dörr är oftast inte låst utan man måste bara trycka ner handtaget ganska hårt. Om den inte går upp trots milt våld och den faktiskt är låst måste ni ringa på klockan men då låter det som ett flyglarm nere i lokalen så GÖR DET INTE I ONÖDAN OCH TRYCK BARA EN GÅNG. När vi hämtat oss från chocken trycker någon på öppningsknappen.
Thunder in the East!

Mats Eden

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 289
    • Visa profil
SV: Blippspel Galore 2019
« Svar #1 skrivet: 6 november 2018 kl. 13:51:35 »
Kommer!

Patrick - tar gärna en sän i övernattningsrummen :-)

/Mats

aegneus

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 727
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 6 november 2018 kl. 13:53:23 »
Wohoo! 😁

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 5026
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 7 november 2018 kl. 07:54:24 »
Siktar på att komma. Hur mycket kostade övernattningsrummen?

mvh Elias
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

• Major
  • *
  • Antal inlägg: 2860
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 7 november 2018 kl. 15:12:26 »
Hänvisar frågan till Patrick eller möjligen någon som bott i dem tidigare.
Thunder in the East!

Maglica

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 227
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 8 november 2018 kl. 17:24:53 »
Kommer!  :up:

/Robert
Robert Maglica

Granlid

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 8 november 2018 kl. 17:55:43 »
Jag kommer!

Patrick, signar upp mig för ett litet rum.

/Magnus
Döstädning är underskattat

tomasos

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 8 november 2018 kl. 22:25:24 »
Jag ska försöka komma :)

ilgoga

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 24 november 2018 kl. 23:17:06 »
Hej,
detta event ser verkligen trevligt ut men jag har aldrig tidigare deltagit (och jag har kollat lite i de tidigare rekommenderade trådarna men har ändå lite frågor  :) );

Jag är själv ganska oerfaren "krigsspelare" och har bara testat på lite saker som Hammer of the Scots, Combat Commander, Twlight Struggle, Conflict of Heroes, Here I Stand och något COIN-spel, men tyvärr väldigt lite senaste åren (då jag flyttat) . Spelas mycket liknande spel eller är det övervägande hex-spel med tabeller och liknande (som jag inte skulle ha något emot att spela men är helt okunnig på)?

Och hur brukar det gå till med spelandet? Försöker man prata ihop och boka upp sig på partier med andra spelare innan (här på forumet?) eller sker det (mer spontant) på plats?

mvh/Jimmie, Kalmar

tinG

• Kapten
  • *
  • Antal inlägg: 1822
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 25 november 2018 kl. 02:26:46 »
Hej Jimmie!

Kul att Galore lockar ditt intresse!
Som alla krigsspelarevent är Galore en öppen och informell sammankomst. Allteftersom kommer denna tråda att fyllas med förslag och önskelistor på spel som skall avhandlas under helgen. Det brukar röra sig om konfliktspel i alla kategorier och inte alls enbart "hex-spel". Personligen brukar jag dock oftast ägna dessa trivsamma happenings över något alldeles för stort krigsspel. Min upplevelse är att alla närvarande burkar välkomna alla nyfikna och intresserade att vara med. Nått eller några COIN och CDG:er spelas också närapå alltid.

Så, kolla denna tråden då och då under de kommande månaderna för att följa med i vad folk kommer att spela, och vilka spel som kommer att bäras ner i den gamla biografkällaren.     

Jag hoppas vi ses i januari!

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
 -- Napoleon Bonaparte

ilgoga

• Menig
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 25 november 2018 kl. 10:52:31 »
Tack för svar! Ska hålla koll här i tråden och siktar på att närvara under helgen.

Hannes

• Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 26 november 2018 kl. 10:41:24 »
Jimmie: Du verkar klart mer krigsspels-rutinerad än jag var när jag dök upp på Galore för några år sen :D. Själv har jag bara stundtals dykt ner i maffiga hex-spel utan mest hållit mig till spel av den kategori som du nämner (CDG, blockspel). Eller för den del ännu mer lättsamma spel. Lords of Waterdeep vill jag minnas att jag spelat på nåt Galore till exempel, och nog har vi kört ett No Thanks! nån gång till och med (kan ha varit på BSK eller annorstädes, men definitivt i vad som nominellt var ett krigsspels-arr).

ilgoga

• Menig
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 26 november 2018 kl. 20:17:13 »
Det låter kanon! Siktar definitivt på att vara med!

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 5026
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 18 december 2018 kl. 12:12:16 »
Dags att börja planera vad man ska spela! Vad har ni andra för planer?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Hannes

• Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 18 december 2018 kl. 12:52:55 »
Tja mer Cataclysm vore najs. Nån som är sugen?