Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2019

Startat av Delirium, 6 november 2018 kl. 12:45:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

ASL-helg i Borås SAMTIDIGT................ :shock:
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Jag är sugen på allt! Men startar gärna klysmen på fredag.40th Pz Corps provar jag gärna om tillfälle bjuds också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Kör också gärna Cataclysm på fredagen redan
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

ilgoga

Är det 16-tiden som gäller på fredagen för Cataclysm i så fall? Jag kommer nog inte vara på plats innan 19, men spelar gärna något på fredagen...

Elias Nordling

Jag kommer också vid 19-snåret.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Bör också kunna vara där till 19
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

aegneus

Jag tycker det ser ut som ni kommer/skall dra igång ett parti då.  :up:   Skall ni bestämma er för det så jag vet att jag skall hitta på något annat?

Hannes

Jag tar ett bord på fredagen med min kopia av spelet. Ska vi försöka klämma in alla fem intressenter? Ni som spelade på FF, var ni så många? Hur funkade det?

Delirium

Jag tyckte det funkade bra och ännu bättre om man läst reglerna vilket vi inte gjort.  :P
Dungeons and Dragons och Kingmaker

ilgoga

Har skrivit ut reglerna och ska läsa igenom minst en gång innan fredag!

Patrick_T

#55
OK, vill bara meddela att jag faktiskt har all nycklar i hande, föreningslokalen och gästrum. Några vet att det ibland har inte varit helt smärtfria, så allt under kontrol.

Patrick_T

Citat från: jerry skrivet 14 januari 2019 kl. 00:16:10
ASL-helg i Borås SAMTIDIGT................ :shock:

Fick höra det när jag kontaktade Mattias Bergwall för att se om ASL gånget var intresserade att delta som under Galore 2018.
Vi får planera detta lite smidigare nästa år !

tinG

#57
Hej

Jag kommer flygande vid 17-18-tiden:

På fredag kommer det rulla åska när åtminstone ett parti Downtown kommer gå av stapeln. Vid intresse kan jag introducera ytterligare intressenter för operationellt flygkrigande.

Som sagt, finns intresse kan vi köra i lag alternativt parallella sessioner.

Några lockbeten

Air War Vietnam

The combatants

A look at the game

Spelexempel
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

PeterThorngren

#58
Ser fram mot lite "Downtown"  - Deltar på fredag och Lördag. Tänkte utgångsgruppera på Gyllene Prag för att för bekämpa en öl samt genomföra TOLO (en steks ost). Beredd att i nästa läge slå mot Galore i syfte att ha en trevlig kväll.
Peter Thorngren

Elias Nordling

Det var många år sen men jag har spelat 30+ partier Downtown, så jag kan nog plocka upp det on the fly om vi bägge skulle sitta och rulla tummarna när klysmen är över.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"