Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2019 29 maj - 2 juni

Startat av Rydfalk, 19 februari 2019 kl. 11:09:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Våren och sommaren är på väg och såväl Krigsspelsrummet Blipp som Figg kommer att finnas på plats på årets LinCon.

Blipp rullar enligt de senaste årens koncept, vi tar fram några spel som vi gör reklam för och demar. Vill någon demonstrera något eget nån gång under konventet så ta gärna fram en A3-presentation så löser vi det. Vi tar också emot information som vi kan sätta upp om de mer visuella monster eller dylikt som spelas. Räknar med motortorpedbåtar och Cruel Seas som en nyhet i Figgrummet.

Annars kan ni det här minst lika bra som oss! Spel, en kväll av kinakäk, nån pub och naturligtvis trevligt sällskap!

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Dungeons and Dragons och Kingmaker

rensarn

Tjaba!

FFdL/Rimforsa över och siktet inställt på LinCon/Linköping.
Inplanerat är ankomst onsdag och hemresa söndag - som vanligt.

Kommer ta med mig PanzerLeader (AH 1976) och vill gärna
kunna köra något från denna klassiker. Särskilt scenario 41
"Dieppe France" där en historisk karta kommer att finnas.
Några timmar kan väl sägas redan vara uppbokade.
Rensarn

rensarn

Tjena!
Dieppe klart för spel. Näst ut är Falaise för
PanzerLeader. Scenariot är från Boardgamer,
den inofficiella magasinet för de klassiska
Avalon Hill -spelen.
Rensarn

BjornH

Vi kör "Episka Konflikter" i ett rum som entligt utsago ska hamna någonstans brevid Blipp. Lite bredare tema än förra årens 4x-rum även om några spel nog kommer återkomma. Det blir typ gatewaykrigsspel kanske man kan säga.

Rydfalk

#5
Citat från: BjornH skrivet 18 april 2019 kl. 10:01:11
Vi kör "Episka Konflikter" i ett rum som entligt utsago ska hamna någonstans brevid Blipp. Lite bredare tema än förra årens 4x-rum även om några spel nog kommer återkomma. Det blir typ gatewaykrigsspel kanske man kan säga.

Kul! Ni har S22 och Krigsspelsrummet ligger i S18, så vägg i vägg  :up:

(Figgrummet ligger i T19 med den gemensamma bakdörren).
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Av tentamenstekniskaskäl har Villiam fått permission och David kommer att axla det tunga ansvaret att vara med och rodda detta i princip självgående rum.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Hannes

Jag och Björn E snackade på vägen till FF om att testa nya expansionen till A Game of Thrones-brädspelet. Jag är iaf fortfarande pepp på idén :). Någon mer intresserad? Tror det tar åtta pers.

Granlid

Låter intressant, mobilfritt denna gång?
Friendly fire isn't.

Hannes

Hmm, tror inte jag hänger med riktigt... xD

David Sunnergren

Citat från: Hannes skrivet 28 april 2019 kl. 10:59:36
Jag och Björn E snackade på vägen till FF om att testa nya expansionen till A Game of Thrones-brädspelet. Jag är iaf fortfarande pepp på idén :). Någon mer intresserad? Tror det tar åtta pers.

Det finns ett GoT-rum iår så där om inte annat borde det gå att få till.

Jag siktar på att vara med på ett 12-mannaparti där.

Rydfalk

Det är tentor i C-huset under onsdagen och en hel del lokaler är därför bokade.
Det ser dock ut som om vår S18 inte är bokad efter 13:00:

On 2019-05-29   
12:15 - 13:00               S18   Studentförening            I-sektionen, Industriell Ekonomi
17:15 - 2019-06-02 20:00   S18   Studentförening            LINCON

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

De har ju gått ut med en allmän tentavarning från Lincons håll, men vi tror fortfarande att våra rum är tillgängliga tidigt?

I år tar jag med mig öronproppar för övrigt. ;) Blir några av de ljuddämpande åtgärderna vi pratade om förra året av månntro? Tyckte dukar var en bra idé.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 10 maj 2019 kl. 15:52:39
De har ju gått ut med en allmän tentavarning från Lincons håll, men vi tror fortfarande att våra rum är tillgängliga tidigt?
Tja, se posten ovanför... det är vad jag vet.

Citat från: Delirium skrivet 10 maj 2019 kl. 15:52:39
I år tar jag med mig öronproppar för övrigt. ;) Blir några av de ljuddämpande åtgärderna vi pratade om förra året av månntro? Tyckte dukar var en bra idé.

Ett påtvingat bilbyte - brustna kamremmar kan göra sånt med bilar har jag nu förstått - gör att jag inte haft spenderbyxorna på mig under våren. Vi får se...

Vi har också bord i olika storlek och många dukar blir det.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Gamaliel

#14
Om det finns intresse skulle jag mycket gärna vilja få till ett parti Pericles på LinCon. Ett helt fantastiskt spel som tyvärr är lite för tungt för min vanliga spelgrupp. Spelar även gärna antingen Virgin Queen eller Here I Stand.