Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

they shall not grow old

Startat av jerry, 9 mars 2019 kl. 20:11:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Imorron skall jag lägga ett par timmar på denna första-världskrigs-film (på riktig bio)
Se om det blir ris eller ros..... väldigt blandat bland rescensionerna
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Strv102r

Citat från: jerry skrivet  9 mars 2019 kl. 20:11:50
Imorron skall jag lägga ett par timmar på denna första-världskrigs-film (på riktig bio)
Se om det blir ris eller ros..... väldigt blandat bland rescensionerna

Inväntar ditt utlåtande.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jerry

Jaha..... snark snark ZZzzzz
Inget att hänga i granen alls om man säger så....

Sett allt innan ... inga nyheter utom MÖJLIGEN att man fick se det kamratliga mellan tyska krigsfångar o britter.

Men det var som att se något från discovery channel el dyl ....

Nu är man ju nördig när det gäller krigshistoria och det är nog bäst ..... INGENTING för den icke nördige

Jag ger den två trenchcoats.......  :(
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Wes

Jag såg den för några veckor sedan över nätet.

Blev också besviken men samtidigt kan jag förstå varför den blev som den blev. Jag tycker att den som en dokumentärfilm om första världskriget för någon som inte bryr sig är helt ok.

Man blev så upptrissad när man såg youtubeklipp om filmen där man såg tanks.
Problemet är att det inte finns mycket äkta film eller foton från striderna under WW1.

Någonstans på nätet, har jag tidigare sett en sida (jag tror en tysk sida) där dom verkligen listar vilka som är äkta foton och hur dom har gjort bedömningen. Väldigt intressant faktiskt.