Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 27 - 29 september 2019

Startat av Rydfalk, 22 mars 2019 kl. 11:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 11 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 24 augusti 2019 kl. 11:20:07
Ett parti SpaceCorp vore trevligt! Vilka är på? Jocke?
Ah... det första icke-hexkrigspel som jag köpt på mången år. Gillar't och kan tänka mig lämna ett långspel några timmar för ett litet rymdäventyr!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Björn von Knorring

Citat från: Mimer skrivet 23 augusti 2019 kl. 15:52:37

Om plats finnes så tycker jag Fire in the Lake eller i andra hand Falling Sky verkar mest intressanta.

Coolt.  Då är vi fyra st på Falling sky på fredag kväll. Vi kan köra igång direkt kl 16.00

Danskjäveln

I would very much like to be part of any coin games, as long as people dont mind having to play with someone who dosent speak swedish :)
I have played the Pendragon coin game and would like to play that again, but I would be fine with any of the others, though I have not tried that one. I have not made any other plans yet so any time is good for me

Björn von Knorring

Citat från: Mathias Fraenkel skrivet 24 augusti 2019 kl. 19:35:10
I would very much like to be part of any coin games, as long as people dont mind having to play with someone who dosent speak swedish :)
I have played the Pendragon coin game and would like to play that again, but I would be fine with any of the others, though I have not tried that one. I have not made any other plans yet so any time is good for me

I would be happy to play another COIN-game on saturday evening. Maybe Gandhi which I have only played once.

Danskjäveln

Yngve

Citat från: tinG skrivet 24 augusti 2019 kl. 16:49:40
Ah... det första icke-hexkrigspel som jag köpt på mången år. Gillar't och kan tänka mig lämna ett långspel några timmar för ett litet rymdäventyr!

SpaceCorp var väldigt trevligt i våras. Jag har inget ex själv men är gärna med fredag eller lördag förmiddag.

B_J_S

Jag är på.
Har precist köpt det.
//Jonas

Rydfalk

Vi har fått två avhopp på ASL sidan och fyller på med reserven.

Vi har alltså ett ledigt rum!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Eftersom jag pratat om att spela SpaceCorp med Jocke tidigare satte jag upp honom plus de två första andra som anmälde sitt intresse på SpaceCorp fredag kväll. B J S är i reserv på det partiet om tiden inte skulle passa någon av de andra :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mimer

Citat från: Björn von Knorring skrivet 24 augusti 2019 kl. 17:51:12
Citat från: Mimer skrivet 23 augusti 2019 kl. 15:52:37

Om plats finnes så tycker jag Fire in the Lake eller i andra hand Falling Sky verkar mest intressanta.

Coolt.  Då är vi fyra st på Falling sky på fredag kväll. Vi kan köra igång direkt kl 16.00

Låter bra!

Frocken

Hur var det nu, är det några som är sugna på att inte spela färdigt ett parti BAR? Isf kan nog de flesta slagen plockas fram som alternativ.

Rydfalk

Ett återbud till och vi har nu
2 lediga enkel/dubbelrum
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 24 augusti 2019 kl. 11:54:11
Efter att ha öppnat och luktat på Less Than 60 Miles undrar jag också om nån vill spela ett mindre scenario. Reglerna kändes knappast övermäktiga på under 30 sidor med luftig layout.

Började läsa lite i regelboken och blev tillräckligt intresserad för att beställa hem spelet.
Jag testkör gärna detta.

Går det att samköra med Red Storm tror du?  :P
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jag tänker inte reslova flygstrider i Red Storm om det är det du tänkte :-) Ska vi skriva upp 60 Miles på lördagen?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 augusti 2019 kl. 11:47:58
Jag tänker inte reslova flygstrider i Red Storm om det är det du tänkte :-)
Fegis!  :D

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 augusti 2019 kl. 11:47:58Ska vi skriva upp 60 Miles på lördagen?
:up:
-- Napoleon Bonaparte