Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 27 - 29 september 2019

Startat av Rydfalk, 22 mars 2019 kl. 11:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

På tal om klent motstånd, jag har nyligen råkat hålla i en musikfrågesport och tyckte det var ganska kul att fixa. Skulle det finnas intresse för en dylik med nördigt och krigiskt fokus?
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Hannes

Mats: då skriver vi upp det! Har inte spelat förut, har du?

Delirium: Spontant ja :)

Grundström

Citat från: Delirium skrivet  9 september 2019 kl. 16:36:37
På tal om klent motstånd, jag har nyligen råkat hålla i en musikfrågesport och tyckte det var ganska kul att fixa. Skulle det finnas intresse för en dylik med nördigt och krigiskt fokus?
Gärna.
"...und das heist *bom bom bom* Eeeeerika!"
Per angusta ad angusta.

David Sunnergren

Citat från: B_J_S skrivet  9 september 2019 kl. 13:34:44
Vad tråkigt, men förstår situationen.

Kanske finns någon mer som vill prova på 1830? :up:

Björn och Torsten skrev på facebook att de gärna är med och spelar 1830, men att de inte har lyckats kommentera här på forumet.

BjornH

Citat från: Delirium skrivet  9 september 2019 kl. 16:36:37
På tal om klent motstånd, jag har nyligen råkat hålla i en musikfrågesport och tyckte det var ganska kul att fixa. Skulle det finnas intresse för en dylik med nördigt och krigiskt fokus?

Apselut!

Jon

Angående Holland, nä hade inga planer själv, var bara nyfiken!

Är också väldigt sugen på DBP, kan man vara med och kika lite? Mats är ju erkänt halvguru på spelet!

Har ett ex av första utgåvan av DBP till salu för övrigt i utbyte mot några pilsner eller annat skoj.

Mats Eden

Spelat DBP några gånger, och gillar det skarpt  :)

Hannes

Jon: jag skulle nog kunna ha nytta av en sekond :). Skriv upp dig om du vill!

Mats:  :up:

tinG

Citat från: Delirium skrivet  9 september 2019 kl. 16:36:37
På tal om klent motstånd, jag har nyligen råkat hålla i en musikfrågesport och tyckte det var ganska kul att fixa. Skulle det finnas intresse för en dylik med nördigt och krigiskt fokus?

:up:
Har redan börjat träna
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BjornH

Jag letar efter aktivitet för fredagen efter att War Room officiellt fick lördagsstart. Jag kan tänka mig att smygtesta BCS Brazen Chariots, som jag har, men kanske hellre få in ett helt spel (Börjar helst tidigt, kan vara i Rimforsa innan 16.). Är intresserad av Angola (som jag inte har, men verkar finnas att köpa om det skulle vara så :) ) och Successors (har inte heller...). Eller (som vanligt) kanske Space Empires 4x om vi kan få ihop en 3p el. 2 vs 2.

Mats Eden

Björn, jag spelar gärna Angola (som jag har) eller testar Successor (som jag inte har) på fredagen. Kan satsa på att vara där tidigt också.

/Mats

Rydfalk

Önskemål från Rimforsa:

"Sist fanns en hel del egen medhavd dryck i lokalerna vilket inte är så bra om vår alkoholinspektör kommer på besök.
Finns önskemål om särskild ölsort som vi kan köpa in till er vistelse?"

Vill ni ha egen dryck med, sköt det riktigt snyggt! Inga flaskor som inte kommer från baren stående framme etc.
Vad man gör på det egna rummet är ens egen sak men tror att konferensrummen går som allmänna ytor. Vi räknar med det i alla fall!

Synpunkter på öl? Ingen idé att spinna loss alltför exotisk men kanske några tankar nu när de frågar?

/Mikael

Ps. Min frus jobb blev portade från Rimforsa Strand för 1000 år sedan pga misskötsel :D
Det är nya ägare sedan dess och jag är helt övertygad om att vi ska kunna undvika det ödet  :up:
(Det fanns ett gäng riktiga skitstövlar med i den gruppen...)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Maglica

Öltips från Göteborg:
* A moment of Clarity (Beerbliotek)
* Amazing Haze (Stigbergets)
* Järntorgets Arbetarporter (Ocean)

:up:
Robert Maglica

BjornH

Citat från: Mats Eden skrivet 10 september 2019 kl. 16:25:38
Björn, jag spelar gärna Angola (som jag har) eller testar Successor (som jag inte har) på fredagen. Kan satsa på att vara där tidigt också.

/Mats

Kul! Finns det två till som vill vara med på Angola?

Jon

Pratar vi inte sisådär 8h med Angola?