Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ErikLj

Citat från: Mimer skrivet  5 februari 2020 kl. 12:04:59
Citat från: Andreas Johnson skrivet  5 februari 2020 kl. 00:10:50
Citat från: Mimer skrivet  2 februari 2020 kl. 19:33:40
Någon som känner sig sugen på lite kallakrigsbaserat flygkrig Anno 1987 på lördag eller söndag? Skulle gärna köra något mindre scenario i Red Storm (https://boardgamegeek.com/boardgame/213497/red-storm-air-war-over-central-germany-1987)

Ska spela RS fredag kväll. Kan tänka mig lite RS även under lördag eller söndag. Verkar som vi är tre som är intresserade.

Vad sägs om att köra RS på lördag kväll och sedan fortsätta på söndag? Skulle det funka för dig och ev. tredje spelare (Erik Ljungberg?).

Är det ok om jag lämnar det öppet angående RS på lördag och söndag?

Erik

Andreas Johnson

Ok för min del. Appropå scenario spelar för kännedom jag o Erik RS3 fredag kväll, jag tänker försöka köra första två hemma innan Rimforsa. Kanske RS4 lan funka eller möjligen RS3 igen.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Mathias Fraenkel

Citat från: Gamaliel skrivet  5 februari 2020 kl. 14:13:11
Jag och Jesper Olsson (Gazza på forumet) tänkte pejla intresset för att sätta upp ett Virgin Queen (HiS snyggare och bättre klädda kusin) på FF. Vi har spelat många partier genom åren både online och FtF och har även erfarenhet att lära ut spelet så det är absolut inga problem om man är nyfiken på att testa men aldrig spelat.

Hej If you have any open spots I wouldnt mind playing some Virgin Queen if you dont mind playing in english

Andreas Johnson

På söndagen är min plan att ta mig söderut med slutdestination Helsingborg. Finns det någon som ska åka bil till Skåne och kan tänka sig att samåka?

Jag behöver inte åka ända till Helsingborg, går bra att släppa av mig på lämpligt ställe.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

B_J_S

Citat från: Björn von Knorring skrivet  7 februari 2020 kl. 00:04:18
Någon intresserad av att spela Falling sky med Ariovistus-expansionen på lördag eftermiddag/kväll?
Jag är gärna med!
//Jonas

Gamaliel

Toppen Då är vi fyra.  :). Ja, man får nog avsätta större delen av dagen för ett parti.

Mimer

#141
Citat från: Andreas Johnson skrivet  8 februari 2020 kl. 18:20:37
Ok för min del. Appropå scenario spelar för kännedom jag o Erik RS3 fredag kväll, jag tänker försöka köra första två hemma innan Rimforsa. Kanske RS4 lan funka eller möjligen RS3 igen.

Visst, vi kan köra RS4 istället, det är ju också ett ganska litet scenario (om än lite större) som man månne hinner med.

Mimer

Citat från: ErikLj skrivet  8 februari 2020 kl. 16:40:13

Är det ok om jag lämnar det öppet angående RS på lördag och söndag?

Erik

Inget problem för min del.

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Gamaliel

Citat från: Mathias Fraenkel skrivet  8 februari 2020 kl. 18:52:04
Citat från: Gamaliel skrivet  5 februari 2020 kl. 14:13:11
Jag och Jesper Olsson (Gazza på forumet) tänkte pejla intresset för att sätta upp ett Virgin Queen (HiS snyggare och bättre klädda kusin) på FF. Vi har spelat många partier genom åren både online och FtF och har även erfarenhet att lära ut spelet så det är absolut inga problem om man är nyfiken på att testa men aldrig spelat.

Hej If you have any open spots I wouldnt mind playing some Virgin Queen if you dont mind playing in english

That should not be a problem  :D. Welcome on board.

Björn von Knorring

Citat från: Björn von Knorring skrivet  7 februari 2020 kl. 00:04:18
Någon intresserad av att spela Falling sky med Ariovistus-expansionen på lördag eftermiddag/kväll?

Ett annat alternativ för lördag em/kväll är Maria. Någon intresserad?

aegneus

#146
Funderar på Stalingrad 42.... någon som har lust att köra det på lördagen? Är ju ett spel jag tror man får plats med två personer på varje sida om det finns intresse.

Letar också en fjärde till Britannia på fredagen (med start någon obestämd gång...)

ErikLj

Citat från: aegneus skrivet 11 februari 2020 kl. 22:17:42
Funderar på Stalingrad 42.... någon som har lust att köra det på lördagen? Är ju ett spel jag tror man får plats med två personer på varje sida om det finns intresse.

Letar också en fjärde till Britannia på fredagen (med start någon obestämd gång...)
Jag är intresserad av Stalingrad 42 under lördagen Efter positiva erfarenheter av Normandy 44 och Holland 44 skulle det vara kul att ta ett stort steg åt öster och två år bakåt.

/Erik

Delirium

Citat från: aegneus skrivet 11 februari 2020 kl. 22:17:42
Funderar på Stalingrad 42.... någon som har lust att köra det på lördagen? Är ju ett spel jag tror man får plats med två personer på varje sida om det finns intresse.

Letar också en fjärde till Britannia på fredagen (med start någon obestämd gång...)

Ska du vara där två helger, är inte du på gosslistan?
1914

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 12 februari 2020 kl. 10:18:38
Citat från: aegneus skrivet 11 februari 2020 kl. 22:17:42
Funderar på Stalingrad 42.... någon som har lust att köra det på lördagen? Är ju ett spel jag tror man får plats med två personer på varje sida om det finns intresse.

Letar också en fjärde till Britannia på fredagen (med start någon obestämd gång...)

Ska du vara där två helger, är inte du på gosslistan?

Efter en snabb titt på spelschemat så "nej".
"Hoppas det regnar i sommar!"