Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Citat från: Rydfalk skrivet  9 mars 2020 kl. 15:34:05
Citat från: Delirium skrivet  9 mars 2020 kl. 09:12:44
Det här har varit uppe tidigare men kan lika gärna ta upp det en gång till: hur har Rimforsas inställning varit på sista tiden till de som råkar komma lite för tidigt? Självklart har vi inte rätt till några rum förrän tiden vi faktiskt betalar för men... :)

Fått svar från Rimforsa:

"Denna fredag finns alla lokaler lediga hela dagen så det går bra att komma tidigt.
Fråga gärna dessa om det är så att  de även vill boka lunch."


Strålande! Ska vi boka lunch genom dig är nog vad de säger?
1914

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

Citat från: Rydfalk skrivet  9 mars 2020 kl. 15:45:06
Visst fan. Vi talade sist om namnbrickor men inser att jag nog inte riktigt har orken/tiden att rodda med det. Varit borta från jobbet en del och det kan bli en del att stå i denna vecka. Kommer med stor sannolikhet också ganska sent till Rimforsa.

Är det nån som känner att de kan greppa detta?
De som anmält sig har namn och forum alias i listan som finns i Informationstråden eller i Spelschemat. Annars kan man få nåt annat format från mig.

Om jag hinner förbi rätt butik så fixar jag det. 50/50 gissar jag.

Mimer

Citat från: Granlid skrivet  6 mars 2020 kl. 15:36:12
Jag tar med Pandemic.

Kom igen, det är lugnt. Har det fortfarande inplastat.

Har inte kört det, skulle faktiskt inte alls ha något emot att pröva det i dessa Corona/Covid-tider (är dock bara obokad på dagen på lördag).

Rydfalk

Citat från: Fredrik H skrivet  9 mars 2020 kl. 19:19:56
Citat från: Rydfalk skrivet  9 mars 2020 kl. 15:45:06
Visst fan. Vi talade sist om namnbrickor men inser att jag nog inte riktigt har orken/tiden att rodda med det. Varit borta från jobbet en del och det kan bli en del att stå i denna vecka. Kommer med stor sannolikhet också ganska sent till Rimforsa.

Är det nån som känner att de kan greppa detta?
De som anmält sig har namn och forum alias i listan som finns i Informationstråden eller i Spelschemat. Annars kan man få nåt annat format från mig.

Om jag hinner förbi rätt butik så fixar jag det. 50/50 gissar jag.

I min världsbild förbannat bra odds!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

B_J_S

Citat från: Grundström skrivet 28 januari 2020 kl. 14:35:41
Har ett Wooden Ships & Iron Men som jag gärna skulle köra mot någon intresserad. 1v1 eller 2v2, är öppen för vad som helst.
Tar du med dig WSIM?
Skulle vara skoj och spela igen. Var länge sedan nu.  :shock:
//Jonas

Andreas Johnson

På senaste FF Deluxe pratade jag med någon som ev ville köpa mitt Red Storm Over the Reich (Compass). Minns tyvärr inte namnet. Vänligen skicka PM om intresserad.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

MrInlumino

Brukar ni ha något "loppis-bord" på FF?

Jag har ju inte varit med tidigare men inser att jag kanske har ett eller ett par krigsspel som jag skulle kunna tänka mig att ställa ut till försäljning i sådant fall.

Mvh Anders
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

B_J_S

Citat från: Andreas Johnson skrivet 10 mars 2020 kl. 10:35:34
På senaste FF Deluxe pratade jag med någon som ev ville köpa mitt Red Storm Over the Reich (Compass). Minns tyvärr inte namnet. Vänligen skicka PM om intresserad.
Jag hade bokat dessa av dig sist:
1777: The Year of the Hangman
The Peloponnesian War, 431-404 BC

Men jag fick som sagt förhinder så jag kunde inte medverka
Har du dem kvar?
//Jonas

Rydfalk

Citat från: MrInlumino skrivet 10 mars 2020 kl. 11:17:03
Brukar ni ha något "loppis-bord" på FF?

Jag har ju inte varit med tidigare men inser att jag kanske har ett eller ett par krigsspel som jag skulle kunna tänka mig att ställa ut till försäljning i sådant fall.

Mvh Anders

Absolut!
Det har förekommit tidigare men aldrig i nån större omfattning.
Oftare försöker man sälja här på forumet och sedan tar man med sig spelen till nästa "aktivitet".

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jag har försökt uppmuntra till loppis på olika tillställningar med varierande framgång. Om man anser sig ha plats i bil/annat transportmedel tycker jag det är roligt att det finns frestelser på plats, ger lite extra konventskänsla men det är så klart på egen "risk".

/Björn
1914

MrInlumino

Ok, då vet jag läget. Jag kollar hyllan och ser hur mycket jag får plats med i game-bagen innan jag åker så får vi se om det är något som skulle var av intresse i sådant fall.
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

aegneus

Om du dessutom lägger upp en sälj-tråd får du dessutom chansen att någon som inte är där ber någon som är på FF tar med  :)

Andreas Johnson

Citat från: B_J_S skrivet 10 mars 2020 kl. 11:35:53
Citat från: Andreas Johnson skrivet 10 mars 2020 kl. 10:35:34
På senaste FF Deluxe pratade jag med någon som ev ville köpa mitt Red Storm Over the Reich (Compass). Minns tyvärr inte namnet. Vänligen skicka PM om intresserad.
Jag hade bokat dessa av dig sist:
1777: The Year of the Hangman
The Peloponnesian War, 431-404 BC

Men jag fick som sagt förhinder så jag kunde inte medverka
Har du dem kvar?

Japp, tar med dom  :)
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

B_J_S

//Jonas