Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Wes

Citat från: Delirium skrivet  9 mars 2020 kl. 15:55:45
Citat från: Rydfalk skrivet  9 mars 2020 kl. 15:34:05
Citat från: Delirium skrivet  9 mars 2020 kl. 09:12:44
Det här har varit uppe tidigare men kan lika gärna ta upp det en gång till: hur har Rimforsas inställning varit på sista tiden till de som råkar komma lite för tidigt? Självklart har vi inte rätt till några rum förrän tiden vi faktiskt betalar för men... :)

Fått svar från Rimforsa:

"Denna fredag finns alla lokaler lediga hela dagen så det går bra att komma tidigt.
Fråga gärna dessa om det är så att  de även vill boka lunch."


Strålande! Ska vi boka lunch genom dig är nog vad de säger?


Annars kan jag föreslå lunch på flygvapenmuseum.

Rydfalk

Citat från: MrInlumino skrivet 10 mars 2020 kl. 11:17:03
Brukar ni ha något "loppis-bord" på FF?

Jag har ju inte varit med tidigare men inser att jag kanske har ett eller ett par krigsspel som jag skulle kunna tänka mig att ställa ut till försäljning i sådant fall.

Mvh Anders

Ska väl ändå säga att man på LinCon-Auktionen finns numera ett attans rejält Loppis-bord som brukar fungera mycket bra om man inte blir av med sakerna i vårt, trots allt, begränsade grupp.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Citat från: Wes skrivet 10 mars 2020 kl. 17:38:18Annars kan jag föreslå lunch på flygvapenmuseum.

Det råkar faktiskt luta åt det för vår del.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Elimääigen

Citat från: Rydfalk skrivet  9 mars 2020 kl. 11:02:59


Kan ha tre intresserade (tja, två plus en dansk...) till Fire in the Lake på söndagen.

Vettigt, har alla spelat förut, eller helt nya till COIN? Det blir en regelgenomgång i vilket fall, men bra att veta lite nivå :)

Rydfalk

Citat från: Elimääigen skrivet 10 mars 2020 kl. 22:50:37
Citat från: Rydfalk skrivet  9 mars 2020 kl. 11:02:59


Kan ha tre intresserade (tja, två plus en dansk...) till Fire in the Lake på söndagen.

Vettigt, har alla spelat förut, eller helt nya till COIN? Det blir en regelgenomgång i vilket fall, men bra att veta lite nivå :)
Vi har nog kört ett par tre - fyra olika COIN i alla fall.
"Hoppas det regnar i sommar!"

thermopylai

F.k. till alla mina vänner på FFdL

Kan meddela att jag tyvärr missar helgen pga sjukdom, >2 mänaders sjh-vistelse, hjärtoperation och rehab. Fortfarande inte i skick att ge mig ut på resa. Siktar på fit for fight till Lincon.

Ha det grejt!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Granlid

Citat från: thermopylai skrivet 11 mars 2020 kl. 12:08:29
F.k. till alla mina vänner på FFdL

Kan meddela att jag tyvärr missar helgen pga sjukdom, >2 mänaders sjh-vistelse, hjärtoperation och rehab. Fortfarande inte i skick att ge mig ut på resa. Siktar på fit for fight till Lincon.

Ha det grejt!

Tråkigt att höra Jocke, men det är ju glädjande att du kan kommunicera det själv.
Önskar dig ett ordentligt tillfrisknande, så du kan fortsätta att komma till event framöver.

/Magnus
Friendly fire isn't.

aegneus

Uppdaterade spelschemat för oss som tänkte köra Britannia på fredagen till start runt 16

tinG

Citat från: thermopylai skrivet 11 mars 2020 kl. 12:08:29
F.k. till alla mina vänner på FFdL

Kan meddela att jag tyvärr missar helgen pga sjukdom, >2 mänaders sjh-vistelse, hjärtoperation och rehab. Fortfarande inte i skick att ge mig ut på resa. Siktar på fit for fight till Lincon.

Ha det grejt!

Krya på dig Jocke!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: thermopylai skrivet 11 mars 2020 kl. 12:08:29
F.k. till alla mina vänner på FFdL

Kan meddela att jag tyvärr missar helgen pga sjukdom, >2 mänaders sjh-vistelse, hjärtoperation och rehab. Fortfarande inte i skick att ge mig ut på resa. Siktar på fit for fight till Lincon.

Ha det grejt!

Krya på dig så hoppas jag att vi möts på LinCon!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Mimer

Citat från: thermopylai skrivet 11 mars 2020 kl. 12:08:29
F.k. till alla mina vänner på FFdL

Kan meddela att jag tyvärr missar helgen pga sjukdom, >2 mänaders sjh-vistelse, hjärtoperation och rehab. Fortfarande inte i skick att ge mig ut på resa. Siktar på fit for fight till Lincon.

Ha det grejt!

Tråkigt att höra, men bra att du är på bättringsvägen iallafall, krya på dig!

Delirium

Jocke är en av de jag har känt allra längst i krigsspelshobbyn sedan jag började åka på konvent 2005 och jag räknar honom verkligen som en av mina vänner och en av mina bästa och mest underhållande motståndare i varje spel....

Det gläder mig att du är frisk nog att skriva men förstår att en hjärtoperation och över två månaders sjukhusvistelse är mycket allvarligt. Eftersom jag vet att du har haft andra stridigheter med dramatiska ingrepp måste jag säga att du på något sätt har tur i oturen...

Som sagt, bra att du har klarat dig, en gång till, men låt oss kollektivt önska lite mindre dramatik i fortsättningen. Vi ses på slagfältet!

/Björn
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Björn von Knorring

En ytterligare önskan om försiktighet med tanke på den ökande smittspridningen av Corona. Jag hoppas alla tänker till om det är så att man kan ha smittats och att ingen tänker att "jag chansar". Överlag (på samhällsnivå) är det bra om alla tar eget ansvar.

Själv kan jag inte hitta någon möjlighet till att jag ska ha smittats så jag känner mig komfortabel med att resa.

Rydfalk

Vi har tagit upp detta i informationstråden och hoppas att alla följer rekommendationerna.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Granlid

Tar med D-Day at Omaha Beach och sätter mig på rummet.
Friendly fire isn't.