Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Det är inte bara en fråga om att folk ska tänka till om man smittar andra, utan också hur rädd man är att själv bli smittad. Varje arbetsdag ihop med pendling är för många en större smittorisk än helgens konvent. 40 personer på en konferensanläggning är inte mycket mot en tunnelbanevagn.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Wes

Tittar man på siffrorna om corona i världen inser man att Skandinavien är bland de värsta ställena att smittas. Vi har en procentuellt väldigt hög nivå av smittade per capita. Friuli i italien har en befolkning på 1.25 millioner och 116 fall, en av de områden som man inte ska åka till. Stockholm har en högre procentuell nivå än så och dessutom extremt många fler platser där smitta kan ske än vishan i norra italien. Om vi tar bort Lombardiet och Hubeiprovinsen (kanske Iran också) så är nog Röd tunnelbana från gamla stan och norrut bland de värsta smittozonerna i hela världen just nu faktiskt. Norge har en väldigt hög procentuell nivå av smittade men där bor väl alla separerade av fjordar och vägar som inte går att köra på.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
https://www.statista.com/statistics/1099375/coronavirus-cases-by-region-in-italy/


Andreas Johnson

Men påståendet att smittspridningen är mycket hög i Sverige kan ju inte slås fast baserat på dom siffrorna. I stort sett alla har smittats utomlands. Dessutom beror antalet smittade per capita på hur stor andel av befolkningen som testats. Tror inte vi behöver få panik än i alla fall.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Mimer

Måste tyvärr avanmäla mig från FF VII, har åkt på rejält halsont med slem och hosta.

Med största säkerhet är det bara en rejäl förkylning, men vill inte ta några risker med min och andras hälsa i dessa Covid-dagar.

Har även kontaktat Rimforsa Strand och anmält mig där, samt skickat e-postmeddelande och PM till Rydfalk.

B_J_S

Vem kommer upp till Rimforsa för att äta lunch där?
Samt vilka uppstartsspel skulle kunna spelas innan resten av truppen anländer?

//Jonas

Rydfalk

Citat från: B_J_S skrivet 12 mars 2020 kl. 08:26:35
Vem kommer upp till Rimforsa för att äta lunch där?
Samt vilka uppstartsspel skulle kunna spelas innan resten av truppen anländer?

Har än så länge inte hört något om lunchintressenter på Rimforsa.
Några talar om lunch på Flygvapenmuseum.

"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Tre  :) :) :) friska och glada västgötar tar lunchen på Flygvapenmuseum innan ankomst och setup på Rimforsa omkr. 15-16.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: tinG skrivet 12 mars 2020 kl. 08:52:25
Tre  :) :) :) friska och glada västgötar tar lunchen på Flygvapenmuseum innan ankomst och setup på Rimforsa omkr. 15-16.

:up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jag är en av västgötarna men vill gärna få in något om skåningar i exil också.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Wes

Jag hänger gärna på lunch på flygvapenmuseum om jag lyckas komma ifrån jobbet.

BjornH

Jag hoppar av tyvärr. :( Personligen ganska övertygad om att det är dags att köra med lite social distansering på allvar. Kör gärna VASSAL om någon vill  :P  Sen ska väl tilläggas att jag faktiskt har haft lite krasslighet med hosta och kli i halsen i går så det är nog lika bra för er också, definitivt inget jag hade stannat hemma för i vanliga fall dock. Skrev lite mer om mina tankar här istället för att vara partypajare i FF tråden. http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4728.0

ccxvii

Jag måste tyvärr också hoppa av, då jag har åkt på en förkylning. Ännu inga Covid19-symptom men även vanliga förkylningar är besvärliga nog!

Rydfalk

Lagt upp information om Rimforsas rutiner i Informationstråden.

Det är ett relativt litet familjeföretag och vi hoppas på att de ska kunna rida ut de kommande veckorna och månaderna så att vi kan fortsätta hos dem.
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

Också vi lämnar återbud - vi har för mycket riskgrupp omkring oss och får helt enkelt hoppa av.   :( 

Rydfalk

#254
Jag har den senaste veckan varit i diskussion med Rimforsa om avbokningar.
Den bekräftelse jag fick den 6 mars sa:
"Avbokningsregler: Önskar du avboka kostnadsfritt måste du göra detta senast 5 dagar före ankomst."
Den information jag hade lagt upp sa:
"Avbeställning ska ske senast kl. 18:00 dagen före ankomst. Uteblir du utan avbeställning eller avbeställer senare än kl. 18:00 så måste du betala för ett dygn. Om hotellet haft särskilda kostnader med anledning av din beställning blir du ersättningsskyldig för dessa."

Med tanke på läget redan när jag fick denna bekräftelse den 6 mars har jag diskuterat avbokningar och hur sent vi kan acceptera sådana. Vi hade inte kommit överens utan har avvaktat lite dag för dag. Nu är det strömhopp och Rimforsa har meddelat att man kommer att börja debitera för rummen.

Jag beklagar djupt och ber om ursäkt för de missförstånd och kostnader som kan komma att uppstå på grund av detta.
Har också förståelse för Rimforsa som är ett familjeföretag och som nu har en mycket tung tid framför sig.

Jag ska fortsätta min kommunikation med dem.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"