Författare Ämne: Wing leader  (läst 1304 gånger)

MrInlumino

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
    • BGG Profil
SV: Wing leader
« Svar #30 skrivet: 28 oktober 2019 kl. 14:56:36 »
Jag har spelat det jätteycket solo och tycker att det blir kul så. Ingen dold information i spelet. Gör sig också bra via PBEM. Kör du solo Vassal gör du ett litet parti på en halvtimme.

Åh, har ju börjat köra lite Vassal hemma men har inte tänkt på att kolla efter modul för Wing Leader så det blir en given test när jag kommer hem imorgon! Får väl försöka låta bli att köra mig trött på spelet innan jag får mitt fysiska exemplar levererat om någon månad :)
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 5177
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 28 oktober 2019 kl. 16:52:21 »
LBW är lite noga med att man inte ska kunna spela hans spel gratis, så allt du behöver finns inte att ladda ned. I detta fall är det tabellerna som inte är allmänt tillgängliga vad jag kan se.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

MrInlumino

• Menig
  • *
    • Visa profil
    • BGG Profil
« Svar #32 skrivet: 28 oktober 2019 kl. 18:45:14 »
LBW är lite noga med att man inte ska kunna spela hans spel gratis, så allt du behöver finns inte att ladda ned. I detta fall är det tabellerna som inte är allmänt tillgängliga vad jag kan se.

Helt rimlig inställning faktiskt! Då får jag hålla mig tills jag får hem spelet i alla fall då. Jaja, det är ju inte direkt som att jag lider brist på saker att spela ändå så länge :D
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

Delirium

• Överstelöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 3039
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 9 november 2019 kl. 16:23:16 »
2nd ed av Victories var ju fantastisk produktionskvalitet! Vilka blippar!
GOSS, 1914: TitE

MrInlumino

• Menig
  • *
    • Visa profil
    • BGG Profil
« Svar #34 skrivet: 9 november 2019 kl. 17:28:51 »
Fick Wing Leader Victories 2ed levererat i veckan och håller som bäst på att spela igenom de första introduktions-scenarierna, första intrycket är lovande men shit vad lite en squadron tål! 1-2 vändor i hetluften så blir de broken utan att de hinner ställa till med så mycket skada! Det känns som det är cohesion-checks som slår ut alla innan det utdelats mer än några enstaka losses.

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 10 november 2019 kl. 08:16:09 »
Ja det är meningen. Typiskt var att man flög in i bombarformationen, gjorde ett pass eller två, dök i en undanmanöver, alla andra flygplan var borta och man flög hem. Om något är spelet lite generöst vilket ofta leder till högre förluster än historiskt.

Veteranskvadroner är dock ofta mer uthålliga och du kommer snart märka av fenomenet "den där skvadronen som aldrig ger sig".

MrInlumino

• Menig
  • *
    • Visa profil
    • BGG Profil
« Svar #36 skrivet: 10 november 2019 kl. 17:55:47 »
Jag misstänkte att det var tematiskt korrekt men skönt ändå att få det bekräftat så jag inte gör något allvarligt noob-misstag som orsakar den här känslan av sårbarhet. Kör glatt vidare med scenario 4 idag!

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 10 november 2019 kl. 18:41:35 »
Supremacy och den senare perioden är blodigare, då firepower ökar snabbare än protection.

MrInlumino

• Menig
  • *
    • Visa profil
    • BGG Profil
« Svar #38 skrivet: 13 november 2019 kl. 18:38:03 »
En fråga om kartongkvaliten i serien, jag köpte Victories och expansionen Blitz för en vecka sedan och idag så öppnade jag och punchade Blitz och konstaterade då att det är jättestor skillnad i kvalite på kartongen mellan dessa två. Är det så i alla tryckningarna av Blitz eller har jag fått tag i någon tidig utgåva bara? Jag har ju uppskattat kvaliten i baslådan och känner ju att det är lite surt att blanda dessa komponenter med så stor skillnad på taktil upplevelse. Fånig sak kanske men jag blev så överraskad över skillnaden att jag i alla fall skulle kolla om ni sett samma sak.

Jag väntar ju hem även en kopia av Surpremacy som jag köpte på GMTs rea, hur är kvaliten i den utgåvan jämfört med Victories och Blitz? Är det samma upplägg att expansionen till Surpremacy också är ”billigare” än baslådan?
« Senast ändrad: 13 november 2019 kl. 18:40:40 av MrInlumino »

Delirium

• Överstelöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 3039
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 13 november 2019 kl. 20:37:12 »
Se min post ovanför om Victories. Antar att det var 2nd edition du skaffade och då håller jag verkligen med om att det är stor skillnad. Det är nog Blitz som är lite äldre och tryckt av annan producent. Även mitt 3rd ed av Ardennes 44 hade riktigt tjocka och fina blippar så jag gissar att det är GMT som kanske bytt leverantör hyfsat nyligen. Så jag tror alltså att det snarare är när respektive produkt är tryckt än att det har med original vs expansion att göra, men jag kan förstås ha fel.
« Senast ändrad: 13 november 2019 kl. 20:41:33 av Delirium »
GOSS, 1914: TitE

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 14 november 2019 kl. 06:26:55 »
GMT har bytt blippleverantör mellan Blitz och 2nd Edition Victories. Supremacy har också de tunnare blipparna.

MrInlumino

• Menig
  • *
    • Visa profil
    • BGG Profil
« Svar #41 skrivet: 14 november 2019 kl. 08:16:25 »
Ok, tack för snabba svar! Då kan jag sätta mina förväntningar på Supremacy på rätt nivå nu då när det gäller blipp-kvaliten. Mitt paket med bland annat Supremacy från GMT-rean är just nu i Postnords ”trygga” händer i Örebro så jag hoppas få det levererat inom ett par dagar. Jag är ju bara fem scenarion in i Victories än så jag har ju en del spelande kvar innan jag ”behöver” Supremacy men jag kommer säkert inte kunna låta bli att spela det parallellt :)

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 14 november 2019 kl. 08:38:32 »
Jag rekommenderar faktiskt parallellspelande. Mer dynamik då. Och jag rekommenderar särskilt Wing Leader: Eagles.

MrInlumino

• Menig
  • *
    • Visa profil
    • BGG Profil
« Svar #43 skrivet: 14 november 2019 kl. 08:59:17 »
Jag rekommenderar faktiskt parallellspelande. Mer dynamik då. Och jag rekommenderar särskilt Wing Leader: Eagles.

Hehe,, jag som nu köpt allt utom Eagles! :D Kanske får överväga att lägga en beställning på det också då, vet att Alphaspel har det hemma.

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 14 november 2019 kl. 14:11:24 »
Citera
Hehe,, jag som nu köpt allt utom Eagles!

Kan inte hjälpas, det ÄR den bästa samlingen scenarior :-) Rekommenderar också Scenario Supplement 2 till Supremacy, som är en gratis nedladdning. Scenario Supplement 1 ingår redan i andrautgåvan av Victories.