Författare Ämne: Spellokal på Historiska Museet eller Armémuseumet!?  (läst 408 gånger)

paco

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Spellokal på Historiska Museet eller Armémuseumet!?
« skrivet: 24 oktober 2019 kl. 13:07:56 »
Jag och en kollega är krigsspelare och vi sitter på ett kontor i Garnisonen vid Historiska Museet. Vi äter ofta lunch på Historiska Museet och tanken slog mig idag, att kolla med ansvariga på museet om man skulle kunna ha/hyra en lokal hos dem för att spela krigsspel och ha spelen uppställda där? Och om inte på Historiska så kanske på Armémuseum.

Har någon här redan tänkt samma sak, och kanske t.om. redan kontaktat någon av de museerna om detta tidigare?

Jag har ingen aning om hur möjligt, eller inte, det är!

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 5252
    • Visa profil
SV: Spellokal på Historiska Museet eller Armémuseumet!?
« Svar #1 skrivet: 24 oktober 2019 kl. 14:12:56 »
Vi har ju redan en fungerande lokallösning i Vasastan sen mer än 20 år tillbaka, sä här är behovet inte så stort.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

paco

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 24 oktober 2019 kl. 19:19:54 »
Jag och min kollega känner till den och det verkar fungera bra för er som är med där. Vi spelar dock för sällan för att vilja ta plats från andra som spelar mer och förtjänar en plats där!

Däremot vore det schysst med en lokal man kan låna för spel några kvällar efter jobbet någon gång då och då - alltså mer sällan. I vårt fall ligger just både Historiska och Armemuseum på nära gångavstånd från vårt kontor.

Wes

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 223
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 10 november 2019 kl. 13:32:28 »
Jag har lekt med tanken att det skulle vara kul att fixa en spelhelg på flygvapenmuseum då man skulle kunna sätta upp flygrelaterade och kalla kriget spel ute bland flygplanen. Jag tror att stämningen för ett spel som downtown eller elusive victory blir lite bättre när man sitter bredvid en bloodhound missil.  :)

Jag är ganska säker att flygvapenmuseum inte skulle ha någonting emot och kanske till och med skulle stödja det. De brukar anordna dagar för modellbyggare och har möteslokaler mm som externa företag kan låna (hyra antar jag). Jag tror de flesta museer stödjer att det händer någonting.

Mimer

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 14 november 2019 kl. 22:12:19 »
Jag har lekt med tanken att det skulle vara kul att fixa en spelhelg på flygvapenmuseum då man skulle kunna sätta upp flygrelaterade och kalla kriget spel ute bland flygplanen. Jag tror att stämningen för ett spel som downtown eller elusive victory blir lite bättre när man sitter bredvid en bloodhound missil.  :)

Jag är ganska säker att flygvapenmuseum inte skulle ha någonting emot och kanske till och med skulle stödja det. De brukar anordna dagar för modellbyggare och har möteslokaler mm som externa företag kan låna (hyra antar jag). Jag tror de flesta museer stödjer att det händer någonting.

Låter som en bra idé, mer flygspel åt folket. :)