Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Doomfarer

Here I Stand - PBEM

Startat av Doomfarer, 5 mars 2006 kl. 14:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Ok, nu har en ny bättre version av gameboxen till HIS kommit, så om någon är sugen tänkte jag att vi kunde dra igång en omgång över nätet.

Allt som behövs finns här: http://home.comcast.net/~ebeach/downloads.html

Även de som inte testat att spela via Cyberboard tidigare är välkomna, inte så svårt som det verkar. :)

Intresserade kan anmäla sig här. Vi skall helst ha 6 spelare men 3-5 funkar också.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Jon Karlsson

#1
Jag har just läst reglerna och det verkar vara ett riktigt trevligt lir. (Och en särdeles entusiastisk konstruktör. Halva scenariohäftet är design notes och historisk bakgrund. :) Me likes.) Jag är på. (Hm. And what is this cyberboard of which you speak? *googlar*)
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

tinG

#2
Jag är på!!!
Det ger mig anledning att börja läsa regelboken redan ikväll! Bara kört igenom playtest replay:en i Ed's hemmis så här långt.
Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

#3
Jag kan tänka mig vara med. Använder frekvent Cyberboard dock aldrig spelat HIS...

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

#4
Perfekt, nu behöver vi bara två spelare till.  :)

Enklast är väl om jag startar upp spelet när vi är alla de spelare som behövs och sedan skickar ut filen för den nation ni spelar. Detta då vi kommer behöva skicka runt move-filer.

För er som inte spelat med Cyberboard innan så följer här en liten lista på vad ni behöver göra (följ länken överst för att hitta filerna).

1) Ladda ner cyberboard v3.01 och gameboxen.

2) Dubbelklicka på cyberboard301.exe filen, och skriv in att den skall packa upp till t ex C:Cyberboard

3) Packa upp gameboxen så att den ligger såhär: C:CyberboardHere I Standhis.gbx

4) Jag kommer att skicka en fil till dig med den nation du spelar. Placera den i Here I stand Katalogen.

5) Starta Cyberboard. Du får nu upp en blank sida.

5) Gå in på File -> New och välj Open. Gå till Here I Stand katalogen och välj filen jag skickade. Du borde nu få upp ett fönster med allt som behövs för att spela.


Återkommer med mer info exakt hur det funkar.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Doomfarer

#5
Alla kan ju meddela vilka nationer de helst vill spela, så kan vi se om vi kan dela ut dem så att alla blir glada.

Jag spelar gärna allt utom Turkarna (som jag spelar i ett annat parti).
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Jon Karlsson

#6
Jag är vad som helst.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Andreas Lundin

#7
Jag är gärna med, men måste man inte äga spelet? Jag ser att det finns regler på nätet och så, men man behöver väl korten?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Doomfarer

#8
Måste och måste, korten med text och allt finns med i gameboxen och vill man inte läsa dem där finns de att ladda ner från länken överst.

Verkar som vi bara behöver en spelare till nu.:)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

#9
Coolt! Jag är gärna med. Vill ingen spela ottoman, kan jag ställa upp på det.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

sfclinken

#10
Mig kvittar det vem jag får spela. Även om jag alltid varit svag för Habsburgarna...


GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

kruppman

#11
Jag är gärna med !

Dock har jag inte läst reglerna än, men ska kolla på dom. Jag spelar vad som helst. Jag har inte heller erfarenhet av cyberbox, men hoppas att det går snabbt att sätta sig in i.

/staffanius
Spel ska ta tid !

Doomfarer

#12
OK, då har vi 6 spelare.  :up:

Doomfarer (Paul Heldrup) -
Jon Karlsson -
tinG (Jonas Multing) -
sfclinken (Peter ?) - Hapsburg
Andreas Lundin - Ottomans
kruppman - (Staffan ?) -

Jag bryr mig inte vad jag spelar så om någon av er andra har önskemål låt mig veta annars slumpar jag bara ut resterande nationer.

Jag behöver också en epost adress till er alla så jag kan skicka ut filerna som behövs.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Doomfarer

#13
Kanske lättast om jag spelar Påve eller Protestant då de är lite lurigare att spela än de andra nationerna. Tror jag tar protestant. Slumpar ut de andra, är ni inte nöjda så hojta till.

Doomfarer (Paul Heldrup) - Protestant
Jon Karlsson - Papacy
tinG (Jonas Multing) - France
sfclinken (Peter ?) - Hapsburg
Andreas Lundin - Ottomans
kruppman - (Staffan ?) - England

Nu behöver jag bara era epost adresser så kan vi köra igång.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

magnus lindström

#14
Kan detta vara "lagligt"? De brukar ju hålla inne med info för att man ska köpa spelet. Klart intressant period i allafall.