Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Elias Nordling

Virtuell Galore?

Startat av Elias Nordling, 23 november 2020 kl. 08:00:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: David Sunnergren skrivet 24 november 2020 kl. 22:43:38
Citat från: aegneus skrivet 23 november 2020 kl. 12:37:45
Det här låter jätteintressant. Jag har typ noll erfarenhet av att livespela digitalt men jag tror det är roligare att vara uppkopplade än typ PBEM. Så det blir lite event av det hela.

Personligen tror jag inte vi kommer se lättsamma restriktioner den här sidan April. Så det är lika bra att planera något online !

Vad tror folk på för format och spel?

Sluta säg så. FFdLux är inte i fara sa hen och slog händerna för öronen

Nej! Nej! Vi gurglar oss i absint (66%) minst varje halvtimme och har kar med handsprit i som vi kan vältra oss i!
Inget får stoppa oss!
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Kan vi inte gurgla oss i handsprit och vältra oss i absinth istället?

Elias Nordling

Berätta mer om discord, vad tillför det?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Hannes

En Discord-server är som en samling IRC-liknande chattkanaler och röst-kanaler. Det finns säkert många alternativ till Discord, men det är vad jag är bekant med och har använt för att umgås och spela virtuellt. Skulle lätt kunna tänka mig att man har ett konvent där, så kan folk skapa olika röstkanaler för de spel de spelar.

Och även om det kallas "server" så är det inte så att man sätter upp något eget som man måste köra på en maskin som folk ansluter till utan det är bara termen Discord använder - skulle ha kunnat kallas "grupp" eller nåt annat.

Elias Nordling

Det finns inga videolänkar alltså?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Hannes

Jovisst, om man vill hålla på med sånt...

Andreas Lundin

Discord skulle nog passa bra för dessa syften
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

Jag har inga preferenser för teknisk plattform :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 15 december 2020 kl. 10:44:26
Jag har inga preferenser för teknisk plattform :-)

Men kanske preferenser för val av spel?  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Det kan hända :-)

Vilken helg ska vi ta? Det är väl inte så mycket konkurrerande evenemang? Göteborgs Filmfestival kör digitalt månadsskiftet januari/februari, ser jag :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Funderar på vilka spel som fungerar i formatet. Pilliga spel med många blippar känns mindre aktuella. Bra stöd på någon platform (TTS el Vassal ) känns viktigt. Multi är lite lurigt... antingen blir det helt rätt eller knasigt med diskussioner runt bordet. Och är det nu det skall plockas fram något dubbelblintkoncept?

Någon som har lite faktisk erfarenhet vi kan luta oss på om spel eller typer av spel som fungerar?


 

tinG

Citat från: aegneus skrivet 15 december 2020 kl. 22:30:44Pilliga spel med många blippar känns mindre aktuella.

Är det inte egentligen precis tvärtom? De bästa Vassalmodulerna gör många av de mest blipptäta spelen spelbara. Ett bra exempel på det är flygspelen Downtown mfl. och GCACW-serien, för att inte tala om ASL genom VASL.

Finns många exceptionellt bra Vassalmoduler där ute.

Multiplayer har jag ingen erfarenhet av men det kanske kan nog funkar det med.   
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Sofia körde multiplayer (plump och Colt Express) på virtuell jobbspelkväll, det funkar bra men ska nog vara snabba spel typ Quarteemaster General.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Granlid

QM 2nd Edition finns på TTS.
Har laddat in den men inte spelat.

Om några är villiga att utvärdera den, så är jag på.
Friendly fire isn't.

Maglica

Citat från: Elias Nordling skrivet 16 december 2020 kl. 06:31:35
Sofia körde multiplayer (plump och Colt Express) på virtuell jobbspelkväll, det funkar bra men ska nog vara snabba spel typ Quarteemaster General.

Hur spelade dom plump?
Robert Maglica