Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Krigspelsrummet på LinCon 2006

Startat av Tommy Röhs, 22 mars 2006 kl. 18:10:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

#30
Citat från: "tinG"Jag kör gärna OCS på Friendly Fire... Kan vi inte försöka locka hit ett ex. av John Kisner's Baltic Storm, det verkar spännande tycker jag. Och så kan vi förena nytta med nöje att speltesta nästa OCS-titel (gissar att Case Blue ligger ännu längre bort!)...
Klart coolt. :up:
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

tobias

#31
Precis som förra året kan alltså personer som hjälper till med att arrangera större spel och hjälper folk igång med detta få gratis inträde till konventet, eftersom ni då blir medarrangörer.
Man får inträde, mat, t-shirt och mugg för detta, men då måste ni vara anmälda till konventet senast 14 maj. Inträdet får ni sedan tillbaka på konventet, för det verkar som att ni ändå måste anmäla er och betala inträdet. Återkommer med definitivt besked om detta så fort jag har fått svar från LinCon.

I vilket fall som helst bör ni göra två saker om ni är intresserade av att vara medarrangörer:
1. Maila mig på mailto:tobias@krigsspel.se">tobias@krigsspel.se eller via PM på forumet.
2. Skriva in er i LinCon-databasen.

Någon som vill hålla i OCS?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

#32
Citat från: "Peojon"Ett multiplayer Burma på Friendly Fire vore ju festligt......

Bra idé.

Ska släpa med detta as dit också. Men det är ganska snabbspelat.

http://members01.chello.se/startopp/NBSBailen_map.gif

Parni

#33
Jag antar att jag kan ev. tillsammans med kusinen (Mattias Rönnblom) kan arrangera ett OCS av någon typ..


//Pär

Elimää

#34
Citat från: "tobias"Precis som förra året kan alltså personer som hjälper till med att arrangera större spel och hjälper folk igång med detta få gratis inträde till konventet, eftersom ni då blir medarrangörer.
Man får inträde, mat, t-shirt och mugg för detta, men då måste ni vara anmälda till konventet senast 14 maj. Inträdet får ni sedan tillbaka på konventet, för det verkar som att ni ändå måste anmäla er och betala inträdet. Återkommer med definitivt besked om detta så fort jag har fått svar från LinCon.

Jag har redan blivit inlurad i arrangörsträsket, men skulle gärna sätta upp ett IABSM! spel under något pass i mån om tid och plats. Det komer då bli micro ww2 och jag tänkte mig ett pass kanske två eftersom jag inte kommer spela särskilt mycket under Lincon och är intresserad att speltesta detta system...

IABSM!
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

tobias

#35
Pär, Mattias och Elimää: Maila mig så ordnar vi upp detta!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

#36
Är det någon som är intresserad av Axis&Allies Minis? Det kommer att demas A&A på Lincon och jag funderar på om jag på något vis ska ta det under mina vingar. Hur är intresset?

Jon Karlsson

#37
Citat från: "Elimää"IABSM!

*läser BGG-revyn*

Oooh. FOW, carddriven, tärningar, fastplay, gentlemannaregler, kompaninivå, kaos. *heavy breathing*
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

tobias

#38
Citat från: "Anders Fager"Är det någon som är intresserad av Axis&Allies Minis? Det kommer att demas A&A på Lincon och jag funderar på om jag på något vis ska ta det under mina vingar. Hur är intresset?
Det finns ju redan som arrangemang?
Jag tröttnade rätt snabbt på detta, spelet var helt ok, men fenomenet att handla figurspel i boosters var helt enkelt inte riktigt min grej.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

tobias

#39
Citat från: "tobias"Precis som förra året kan alltså personer som hjälper till med att arrangera större spel och hjälper folk igång med detta få gratis inträde till konventet, eftersom ni då blir medarrangörer.
Man får inträde, mat, t-shirt och mugg för detta, men då måste ni vara anmälda till konventet senast 14 maj. Inträdet får ni sedan tillbaka på konventet, för det verkar som att ni ändå måste anmäla er och betala inträdet. Återkommer med definitivt besked om detta så fort jag har fått svar från LinCon.
Om ni blir anmälda som arrangörer senast den 14 maj behöver ni inte betala inträde till konventet!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

#40
Citat från: "tobias"Det finns ju redan som arrangemang?

Jo, men den stackars fan kommer de att dumpa i nån korridorr nånstans.

BigPapaBear

#41
Kommer det finnas möjlighet att låna en tjusig plexiglasskiva (eller dylikt) i krigsspelsrummet - om man känner för att ta med sig något flådigt spel?

A F

#42
Citat från: "BigPapaBear"Kommer det finnas möjlighet att låna en tjusig plexiglasskiva (eller dylikt) i krigsspelsrummet - om man känner för att ta med sig något flådigt spel?

Jocke Person har två av mina skivor hemma och ska till Lincon. Be att han tar med sig dem.

thermopylai

#43
CiteraBe att han tar med sig dem.

Det gör jag gärna om jag åker bil ner. Nån som ska köra från sthlm? Anders?  :wink:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

A F

#44
Citat från: "thermopylai"Det gör jag gärna om jag åker bil ner. Nån som ska köra från sthlm? Anders?  :wink:

Lär ha bilen packad från golv till tak redan utan dig, är jag rädd för.