Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2024 • Onsdag 8 maj - söndag 12 maj

Startat av Rydfalk, 12 april 2024 kl. 10:45:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

Citat från: Vidarrr skrivet 29 april 2024 kl. 20:52:00Jag räknar till 5 potentiella HiS-deltagare. Vad tror ni om att dra igång på torsdag fm? Om vi sätter en tid så kan vi säkert rota rätt på en sjätte deltagare.

Förvarnar om att jag troligen inte hinner ner förrän torsdag lunch.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Citat från: Scipio skrivet  1 maj 2024 kl. 17:30:17Synd att jag inte kan komma, många roliga spel på gång!

Men jag måste fråga om AoR, behövs det verkligen plexi? Spelplanen är ju monterad.

Nej egentligen inte men jag har det för att hålla de små papperslapparna med kartändringar på plats. :D
1914

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Vidarrr

Citat från: thermopylai skrivet  2 maj 2024 kl. 09:35:06
Citat från: Vidarrr skrivet 29 april 2024 kl. 20:52:00Jag räknar till 5 potentiella HiS-deltagare. Vad tror ni om att dra igång på torsdag fm? Om vi sätter en tid så kan vi säkert rota rätt på en sjätte deltagare.

Förvarnar om att jag troligen inte hinner ner förrän torsdag lunch.

Vad säger ni andra om att börja torsdag efter lunch (typ 13-snåret)

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

chumchu

Den tiden arrangerar jag mitt eget spel om folkvandringstiden så kör utan mig.

Vidarrr

Citat från: Vidarrr skrivet  2 maj 2024 kl. 12:40:10
Citat från: thermopylai skrivet  2 maj 2024 kl. 09:35:06
Citat från: Vidarrr skrivet 29 april 2024 kl. 20:52:00Jag räknar till 5 potentiella HiS-deltagare. Vad tror ni om att dra igång på torsdag fm? Om vi sätter en tid så kan vi säkert rota rätt på en sjätte deltagare.

Förvarnar om att jag troligen inte hinner ner förrän torsdag lunch.

Vad säger ni andra om att börja torsdag efter lunch (typ 13-snåret)


Idag börjar LinCon! Björn och Erlend - är ni ok med att köra typ imorgon efter lunch - så försöker vi ragga upp en sjätte spelare. Jag kommer ta med mitt spel - men om någon har en lyxigare variant så spekälar jag gärna den

Erlend

Citat från: Vidarrr skrivet  8 maj 2024 kl. 10:50:49
Citat från: Vidarrr skrivet  2 maj 2024 kl. 12:40:10
Citat från: thermopylai skrivet  2 maj 2024 kl. 09:35:06
Citat från: Vidarrr skrivet 29 april 2024 kl. 20:52:00Jag räknar till 5 potentiella HiS-deltagare. Vad tror ni om att dra igång på torsdag fm? Om vi sätter en tid så kan vi säkert rota rätt på en sjätte deltagare.

Förvarnar om att jag troligen inte hinner ner förrän torsdag lunch.

Vad säger ni andra om att börja torsdag efter lunch (typ 13-snåret)


Idag börjar LinCon! Björn och Erlend - är ni ok med att köra typ imorgon efter lunch - så försöker vi ragga upp en sjätte spelare. Jag kommer ta med mitt spel - men om någon har en lyxigare variant så spekälar jag gärna den

Det høres topp ut! Jeg eier ikke spillet, men kan gjerne hjelpe med å sette opp litt tidligere så alt er klart til 13 :)

Kommer til LinCon rundt 11 tenker jeg, vandrer bort til krigsspillrommet og ser hvem som er der da.

Telefonnummeret mitt er +47 930 59 007 om vi ikke ses der.

Delirium

Ja, jag kan spela HIS efter lunch och det finns sjätte spelare.
1914

Vidarrr

Citat från: Delirium skrivet  8 maj 2024 kl. 17:53:55Ja, jag kan spela HIS efter lunch och det finns sjätte spelare.

Har du fixat en sjätte spelare?

Delirium

Citat från: Vidarrr skrivet  8 maj 2024 kl. 17:55:55
Citat från: Delirium skrivet  8 maj 2024 kl. 17:53:55Ja, jag kan spela HIS efter lunch och det finns sjätte spelare.

Har du fixat en sjätte spelare?

Det finns t o m flera frivilliga.
1914


Delirium

1914

Erlend

Jeg begynner å sette opp spillet i krigsspelsrummet nå :)

Vidar hadde versjonen fra 2006, det har jo kommet noen endringer spesielt for Frankrike. Vi kan prate om hva vi gjør når vi møtes. Om noen får tak i en nyere versjon av spillet kan dere gjerne komme med det til rommet :)

Erlend

Scipio

Inga bilder från LinCon? Var det ett jätte-trist konvent?  :o
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"