Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Bra arbete allihopa med att bygga upp schemat över FriendlyFire-aktiviteteter, det är mycket vackert!   :up:
FFSchema.PNG

I morgon vid lunch så skriver jag ut några kopior för att klistra upp på plats så om du kommer på något som ska skrivas in så har ni fram tills dess att göra det.
"Randomization is too important to be left to chance"

CochonBombardier

När är lämplig tid att anlända på fredagen? Incheckningstidsinformationen saknas på hotellets sida. Det enda jag vet är att senast tid för incheckning är kl 18.

FRVO

Citat från: CochonBombardier skrivet 16 februari 2026 kl. 09:05:53När är lämplig tid att anlända på fredagen? Incheckningstidsinformationen saknas på hotellets sida. Det enda jag vet är att senast tid för incheckning är kl 18.

Så tidigt som möjligt för max spel!

Scipio

Citat från: CochonBombardier skrivet 16 februari 2026 kl. 09:05:53När är lämplig tid att anlända på fredagen? Incheckningstidsinformationen saknas på hotellets sida. Det enda jag vet är att senast tid för incheckning är kl 18.
Ju tidagare desto bättre för då hinner du spela mer.  :up:

Rydfalk

Det går utmärkt att komma tidigare, men tänk på att lunch dagen man kommer inte ingår. Du kan beställa lunch via mig eller Rimforsa direkt.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

En (1) enda avbokning så här långt!

...alltså kom en reserv med.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Erik Norén

Jag kommer med buss från Linköping vid 17.40 i morgon (onsdag), finns det möjlighet att bli hämtad med bil vid Rimforsa station? Jag kan gå med skulle vilja hinna fram innan middagen.

Jag kan nås på 0708-139494
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

ErikLj

Citat från: Erik Norén skrivet 17 februari 2026 kl. 09:59:59Jag kommer med buss från Linköping vid 17.40 i morgon (onsdag), finns det möjlighet att bli hämtad med bil vid Rimforsa station? Jag kan gå med skulle vilja hinna fram innan middagen.

Jag kan nås på 0708-139494
Hotellet kan ofta hämta om man ber snällt och artigt.

ErikLj

På onsdag avfärd för KG Gävle. Anländer torsdag efter supply phase i Linköping.

Bra saker att ta med
Tärningstorn/brick
Plexiglas
Pincett
Inneskor
Bastugrejer
Kläder för lördagmiddagen (många av oss byter om till kavaj, skjorta och slips)

Dåliga saker att ta
Egen alkohol. Hotellet har serveringstillstånd vilket de kan förlora om annan alkohol än deras dyker upp.

/ErikLj

chumchu

Jag kommer att vara vid Rimforsa station kl. 13 på torsdag. Brukar promenera därifrån men skulle någon ha vägarna förbi just då tar jag gärna emot skjuts.

På eftermiddag/kväll på tordag (14.30 och framåt) söker jag 1-3 spelare till speltest. Spelet tar ca. 4 timmar och handlar om utveckling av och konflikt mellan civilisationer i ett långt tidsperspektiv. Detaljer: https://www.dropbox.com/scl/fo/v0idpjhbz251e41qe9ajl/AByaU7HNO2A627ENS73ep5s?rlkey=xkhdql36tbqyt9g5e4x9id549&dl=0

Engelsmannen

Hotellet plocklar upp antingen från station eller vägkant i Rimforsa , beroende om du kommer med tåg eller bus, bara att ta kontakt med deras reception ':-)

Scipio

Kampfgruppe Stenstorp har påbörjat framryckningen mot Rimforsa!   :ultra:

17713980302845615124662190554372.jpg

CochonBombardier

Citat från: ErikLj skrivet 17 februari 2026 kl. 15:43:06På onsdag avfärd för KG Gävle. Anländer torsdag efter supply phase i Linköping.

Bra saker att ta med
Tärningstorn/brick
Plexiglas
Pincett
Inneskor
Bastugrejer
Kläder för lördagmiddagen (många av oss byter om till kavaj, skjorta och slips)

Dåliga saker att ta
Egen alkohol. Hotellet har serveringstillstånd vilket de kan förlora om annan alkohol än deras dyker upp.

/ErikLj

Vilka bastugrejer kan vara bra att ha med sig? Hotellet borde väl ha handdukar och sånt tänker jag. Är det nåt annat utöver badbrallor man behöver ha med sig då?

Scipio

Delirium

Imponerande tidigt. Har inte kunnat sätta upp något på bussen förutom jobbdatorn...
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed