Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel på Friendly Fire 2006

Startat av Mattias Rönnblom, 7 juni 2006 kl. 22:10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

Vilka spel vill folk se arrangerade på Friendly Fire 2006? TCS, som vanligt? Eller något OCS, kanske? Jag har hört Wacht am Rhein diskuterats också. Vad mer?

Scipio

Yep, Wacht am Rhein II är planerat att köras på FF.

Just nu så är det 3 deltagare som tänker ställa upp, "me", Jan Kristian från Norge och Jonas Multing.

Vi har plats för ytterligare 1-3 spelare för dom som är intresserade.

Kolla in dom otroligt coola bilderna som Jonas tog på GothCon när vi prövade systemet för första gången:

http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=524
"Randomization is too important to be left to chance"

Mattias Rönnblom

OK. Kan jag sätta upp dig som arrangör för det, Roger?

Scipio

Citat från: "Mattias Rönnblom"OK. Kan jag sätta upp dig som arrangör för det, Roger?
Absolut!   8)
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Mina kulor ligger på nytt deltagarrekord i år. Krigsspelssverige frodas och mår bra!  :up:
En mycket bitter liten man.

Rapax

Jag är grymt sugen på att testa Second World War at Sea och hoppas innerligt att något tar med sig något spel från den serien.
Det är dags att förinta jorden.

Elimää

Det blir troligtvis speltestning av Arnhemdioramat om intresse finns.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

BigPapaBear

Citat från: "Elimää"Det blir troligtvis speltestning av Arnhemdioramat om intresse finns.

Min polare (som ska dit i år igen) tjatar fortfarande om hur kul det var med figurspelandet förra året, så intresse finns garanterat.

A F

Har vi lite tur och nedförsbacke så får jag och Elias med oss nästa spel i The Gamers' NBS-Serie. Bailen. Fyra meter kartor!!!

Beställ vårt första spel här http://www.multimanpublishing.com/preorder/viewGame.php?id=26

Elimää

Citat från: "BigPapaBear"Min polare (som ska dit i år igen) tjatar fortfarande om hur kul det var med figurspelandet förra året, så intresse finns garanterat.

Vad kul att han tyckte det, själv är jag helt såld på spelledarstyrda scenarion med hidden :) Det blir sådant kaos som det lätt blir i strider...

Planen funkar tills första skottet faller, sedan blir det improvisation!
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

BigPapaBear

Hur länge kommer konventet att "hålla öppet" på söndagen? Dvs. hur länge kan man vara kvar?

CanuckWannabe

Citat från: "Elimää"Det blir troligtvis speltestning av Arnhemdioramat om intresse finns.

Intresserad!!!! Ska bli kul och se på galenskaperna :D
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

Mattias Rönnblom

Citat från: "BigPapaBear"Hur länge kommer konventet att "hålla öppet" på söndagen? Dvs. hur länge kan man vara kvar?

Det har vi inte bestämt än. Men förra året körde vi till kl 15, och det lär väl bli något liknande i år också. Knappast tidigare, i alla fall.

jerry

Spel jag vill delta i men som jag inte äger:
"Mirage of glory"
"Paths of glory"
"Scratch one flat top"
"Flat top"
"Bomb alley" (eller något annat ur samma serie)

Spel jag kan ta med som jag vet att man hinner med på ett par dar:
"St lo" kul spel från -86 (west end games)
"Third world war" från gdw (ett av dem) skulle ett stort sug finnas så kan man alltid vara extrem tidsoptimist o smäcka upp hela skiten med 6-8 spelare.(vi lär inte hinna hela kampanjen men kul är det)
"Turning point stalingrad"
"Breakout normandy"
"cassino"

jerry
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Mattias Rönnblom

Citat från: "BigPapaBear"Hur länge kommer konventet att "hålla öppet" på söndagen? Dvs. hur länge kan man vara kvar?

Förra året körde vi till kl 15, och det blir något liknade i år också. Vi kommer i alla fall inte att sluta tidigare.