| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
MB

Registreringsdatum: 15 augusti 2005 Inlägg: 105 Ort: Helsingborg
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
silversixx

Registreringsdatum: 23 november 2004 Inlägg: 944 Ort: Göteborg
|
Postat: 10 mars 2010, 18:01 Rubrik: |
|
|
Stråkar, bruna filter och överdimensionerade explosioner.
Det kan nog inte bli bättre  _________________ Hellre snyggt än fult. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jonjac
Registreringsdatum: 13 februari 2007 Inlägg: 299 Ort: Upplands Väsby
|
Postat: 23 maj 2010, 00:58 Rubrik: |
|
|
| Så, nu är alla 10 avsnitt sända. Vad tyckte ni? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vvornth
Registreringsdatum: 23 mars 2006 Inlägg: 921 Ort: Götet
|
Postat: 23 maj 2010, 08:02 Rubrik: |
|
|
Ungefär som Band of Brothers på en annan theatre, med en fiende som inte framställs som lika sympatisk. _________________ Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"
Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Andreas Lundin

Registreringsdatum: 11 maj 2005 Inlägg: 2411 Ort: Lund
|
Postat: 23 maj 2010, 11:22 Rubrik: |
|
|
Tyckte inte den var nåt vidare faktiskt. Kan inte sätta fingret på varför jag inte gillade serien. Möjligtvis har det att göra med att teatern inte är lika intressant ur min synvinkel. _________________ Senast spelade krigsspel: Red Star Rising (fortfarande på bordet) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Elias Nordling

Registreringsdatum: 12 november 2004 Inlägg: 2480 Ort: Stockholm
|
Postat: 23 maj 2010, 12:05 Rubrik: |
|
|
Har sett flera kommentarer om att den inte alls var lika bra som Band of Brothers. Trivialiserande var ett ord som förekom. _________________ Min andra stridsvagn är en Porsche |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jonjac
Registreringsdatum: 13 februari 2007 Inlägg: 299 Ort: Upplands Väsby
|
Postat: 23 maj 2010, 23:04 Rubrik: |
|
|
| Jag vill gärna säga att den var lika bra som Band of brothers, och det var den väl i mångt och mycket när det gäller produktionen. Men... ja... som Andreas är inne på, jag kan inte heller sätta fingret på varför den inte kändes lika bra. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
magnus lindström

Registreringsdatum: 08 april 2005 Inlägg: 868
|
Postat: 24 maj 2010, 10:13 Rubrik: |
|
|
En skillnad mellan pacific och Band of Brothers är att handlingen i pacific koncentreras till 3 personer. Band of Brothers har fått kritik från en del håll att det saknades huvudpersoner. Samma kritik har även filmen slaget om storbritanien fått.
Att det finns en rasistisk råhet är väl bara ett tecken på att serien försöker vara trogen historien. Men i allafall en scen försöker man att förmänskliga fienden. Vill inte spoila något. En serie om kriget i stilla havet utan inslag av rasism och grymhet känns inte trovärdig.
Jag kan varna alla som har barn att ni bör först själva se denna serie innan ni ser den med era barn. Det är inte alls säkert att en unge som sett band of brothers bör se denna serie.
Personligen så tycker jag avsnitt 2 är det svagaste som jag sett hittills. Men det kan också bero på att jag bara sett det på datorn. Man får lite känslan av att marinsoldaterna är på robinsontävling istället för Guadalcanal. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
silversixx

Registreringsdatum: 23 november 2004 Inlägg: 944 Ort: Göteborg
|
Postat: 24 maj 2010, 15:14 Rubrik: |
|
|
Det är ju en intressant diskussion det här med japanen. I alla fall i Europa. Medans Axelmakterna och Sovjet har fått upprättelse för sin grymhet (Diktaturer, sånt som händer bla bla) så är fortfarande Japanen den hjärntvättade "galningen" som gärna tar en granat i handen och spränger sig i luften.
Är det fortfarande så i USA?
Serien var helt okej, lite western med inslag av palmer... _________________ Hellre snyggt än fult. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Anders Fager

Registreringsdatum: 09 november 2004 Inlägg: 3729 Ort: Stockholm
|
Postat: 24 maj 2010, 22:24 Rubrik: |
|
|
| silversixx skrev: | | Det är ju en intressant diskussion det här med japanen. |
Vet inte om det handlar om någon "upprättelse". Enskilde G.I Joe under VK2 upplevde inte den tyske linjebassen som en hjärntvättad galning (kanske för att många av dem var av tysk härkomst). Däremot så var japanen från en helt annan och frammande kultur. Som vi europeer har svårt att fatta än i dag. _________________ Det är något otroligt slags nörd-rekord att sitta halv fem på julafton och googla på "luftwaffe underwear"... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|