Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hannibal

Startat av Erik, 18 januari 2007 kl. 01:06:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "ulve"Det sämsta är att jag flyttat sen jag beställde hannibal så risken att ups/posten inte super bort mitt paket på vägen är oerhört liten.

:lol:
En mycket bitter liten man.

Björn

Citat från: "Doomfarer"Det finns ju alltid de som inte tycker man har några val i spelet, Hannibal måste till Italien och antingen köra "The Cisalpinian hedgehog" eller springa ner till syditalien där man kan må förstärkningar via havet. Beroende på hur man spelar så kan spelet kännas lite förutbestämt för vissa.

Då har man inte grävt tillräckligt djupt. När jag spelar Karthago så är det väldigt sällan som jag går in i Italien. Sicilien är t ex ett bättre mål. Det kräver dock att man är tlmodig och inväntar korten som gör att man kan färdas över havet. Samtidigt måste man trakassera romaren med att spela ut kort. Kanske väljer han även att försöka invadera Afrika eller Spanien. Det förstnämnda är ur Karthagiskt perspektiv att föredra då man får nytta av de ttrupper som annars inte gör någon nytta (se upp bara så Rom inte sänder en andra armé som intar Karthago innan du hinner tillbaka).

Att slåss utanför Italien har också fördelen att Rom inte kan utnyttja sin fördel med att få så många fler battlecard (p g a allies)

Spelet är inte alls förutbestämt i vad man ska göra bara man frigör sig från tanken på  vad Hannibal gjorde. Säjlv tycker jag det är alldeles för high-risk så jag brukar inte göra det. Det kan gå bra men oftare gör det inte det..

sfclinken

Igår landade slutligen generalerna i brevlådan. Fantastiskt trevliga faktiskt. Förvisso ett par som skadats i transporten men inget som inte kan fixas med lite lim. Dessutom ser jag fram emot att få måla dom. Frågan jag ställer mig är varför man fick dubbel uppsättning?

Nåja, slutet gott allting gott! :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Mosse

Mina hittade likaväl fram i går.
En var färdigt halshuggen - några andra hade brutit benet. Men skall nog gå bra att "sy" ihop dem med lite superlim, och skicka ut dem på slagfältet igen.

I övrigt tycker jag de ser rätt bra ut - och vad jag nu snabbt kikade på dem så verkar de ha passlig tyngd i basen också.

Sedan för man väl söka sig till brorsans flickvän och be om en snabbkurs i miniatyrmålning?