Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS i Lund/Hbg med omnejd

Startat av Andreas Lundin, 28 juni 2007 kl. 11:44:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"+1

+1   :D  :up:

MB

Trevligt att det är så många som uppskattar vår inställning till krigsspelande  :)
Tack!

Engelbrekt

Vi har kickat igång igen efter ett sommaruppehåll. April 41 är vi framme vid. Britterna har febrilt byggt upp Tobruks försvar och håller sig där. Kriget i Grekland närmar sig och förband efter förband skeppas ut från Afrika.

Italienarna omringar försiktigt Tobruk och bygger upp förråd av ammunition och bränsle. Tyskarna övar mest ute i öknen, medan Rommel hälsar på sin fru hemma i Tyskland eller kör vilse under sina spaningsrundor. En till pansardivision anländer till Tripoli och kör mot fronten.

Bild:

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Vilken millimeterprecision i staplingen! Uppställda i finfina raka rader dessutom! Man kan tro det var en kaserngård!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Italiensk precision, kallas det. Som ett korthus.

sfclinken

Citat från: "Engelbrekt"Italiensk precision, kallas det. Som ett korthus.

:lol:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

Ny omgång förra veckan. Inte mycket som hänt sedan sist dock. 15:e pansardivisionen anländer till fronten (under lastbilen) och italienarna bygger upp förråden samt konstruerar ett flygfält dit Luftwaffe framgrupperar för att kunna ge nära understöd. Kriget i Grekland har börjat på allvar vilket är bra för britterna då inga fler förband kommer att skickas dit. Istället börjar enheter återvända från Sudan. Britterna sysselsätter sig med att bygga en inre försvarslinje kring hamnen i Tobruk.

Andreas Lundin

Vad är det för en vederstygglig apparatus i hörnet på bilden? en miniräknare?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Ja, men vi använder inte den så ofta då Daniel är bra på huvudräkning så det går fortare att fråga honom.

Andreas Lundin

Hade varit skoj med lite OCS, men eftersom jag är så lat att jag inte orkar resa upp til Hbg (eller ner till Lunds Pireus heller för den delen), så får jag nog hålla mig. Kul att läsa rapporteringen i alla fall!  :up:

Engelbrekt

Som sagt: ett parti på Sydcon?

Andreas Lundin

Ja, kanske. Om jag får "ledigt". :)

Engelbrekt

Boka upp den helgen redan nu då  :) Vill man så kan man.

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, kanske. Om jag får "ledigt". :)

Samma här...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

CiteraVill man så kan man.

Om det vore så enkelt
 :)