Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Preorders

Startat av Scipio, 4 mars 2005 kl. 13:54:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

C-J: Låter ju lite intressant ändå. Om man skulle köpa en av boxarna för att ge det en chans vilken skulle du rekomendera?
"Randomization is too important to be left to chance"

totte30

Jag skall på långweekend med flickvännen till New York i början på april, så det blir givetvis ett besök på "The compleat strategist" för inköp av
bl a "Path of Glory".
Spelar:  Clash of Giants II

tinG

Citat från: "tobias"
CiteraBara ASL-prylar... Vad enformig du är Tobias! Det är dags att ta nästa steg nu. Skall du inte ta och ställa upp i vår Guderian's Blitzkrieg II kampanj på Ylva så du får upp ögonen för något annat också...  
Om ni inte hade haft den dåliga vanan att dra igång med det här innan GothCon så hade jag kanske kunnat vara med... :P
Ta't lugnt! Jag lovar, vi kommer hålla på efter Gothcon också! Du är hjärtligt välkommen in i spelet närsomhelst.

mvh/jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

C-J

Citat från: "Scipio"C-J: Låter ju lite intressant ändå. Om man skulle köpa en av boxarna för att ge det en chans vilken skulle du rekomendera?

Välj i första hand efter vilket stridområde du är mest intresserad av, Västfronten, Östfronten eller Afrika. Två av spelen (Against All Odds ochArnhem Defiant Stand) har extra stora rutor vilket gör att det inte blir så trångt mellan intilliggande högar av marker.

Skulle jag själv välja så skulle jag ta Against All Odds eller Scottish Corridor (båda i Normandie), eller Kursk: Clash at Psel River (ej låda - i zipplock), eller Darkest December (Ardennersoffensiven). Jag har allt i ATS-serien som givits ut fram tills nu.

Beställer man från Critical Hit som gör spelen, kan frakten ibland ta lång tid. Jag har beställt flera spel från www.bunkerhillgames.com och då brukar spelen komma efter en till max två veckor om man väljer Airmail.
Bunkerhill priser brukar ligga långt under det rekommenderade priset på de flesta spel.

Jag såg att Bunker Hill hade ett ex kvar av Against All Odds nyss.

Man kan även köpa två billiga "basic" set, runt 20 dollar, men då medföljer inte en hel regelbok utan endast en förkortad och något förenklad version på ca 4 sidor.

I flera av spelen brukar det finnas marker på markersheeten som inte används i just det spelet, vilket ibland skapar förvirring hos köparen.
Samt att innehållsförtekningen till spelen vad gäller komponenter  och sheets kunde varit bättre, så att man vet att man fått med det som skulle varit med i spelet.

C-J

Scipio

C-J: Tack för informationen. Det blir nog en Against All Odds då.

tobias

CiteraTa't lugnt! Jag lovar, vi kommer hålla på efter Gothcon också! Du är hjärtligt välkommen in i spelet närsomhelst.
Klartecken på det!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

C-J

Scipio,

jag glömde en viktig detalj, fördelen med att beställa direkt från Critical Hit är att man alltid får den senaste utgåvan av regelboken

C-J

Daniel*U2*

Har följande från

Multi Man Publishing

Afrika (SCS)
Guadaljuara (SCS)
A Victory Lost

GMT

The Burning Blue
Clash of Giants II
The Conqueror Alexander The Great
Napoleonic Wars (2nd ED)
Pax Romana
Caesar: Conquest of Gaul
Path of Glory Players Guide
Samurai
Barbarossa to Berlin
Flying Colors
Monmouth
Saratoga (2nd ED)
Simple GBoH players guide
SPQR (2nd ED)
War Galley

Plus 3 deluxe maps

:)

BigPapaBear

Studentekonomin tillåter endast begränsade utsvävningar så jag h
GMT Fast Action Battles. vol 1: The Bulge av Rick Young som har gjort Europe Engulfed.

Dock skönjer jag en titan vid horisonten! Asia Engulfed ska upp på GMTs P500 i mitten på nästa år. Undertecknad är självskriven!

:ultra:
En mycket bitter liten man.

Daniel*U2*

Citat från: "BigPapaBear"Studentekonomin tillåter endast begränsade utsvävningar så jag h
GMT Fast Action Battles. vol 1: The Bulge av Rick Young som har gjort Europe Engulfed.

Dock skönjer jag en titan vid horisonten! Asia Engulfed ska upp på GMTs P500 i mitten på nästa år. Undertecknad är självskriven!

:ultra:

Jag valde att hoppa över FAB: Bulge. Men du verkar tycka om Rick Youngs spel so why not!

Tur att mina studentdagar är över. Nu kan det köpas spel!!  :D

BigPapaBear

Citat från: "Daniel*U2*"Men du verkar tycka om Rick Youngs spel so why not!

Kan man vara brädspelsdesignergroupie?  :oops:
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Kan man vara brädspelsdesignergroupie?  :oops:

Det finns tack och lov speldesignergroupies som inte kallar sig "BigPapaBear".

:D

Daniel*U2*

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Daniel*U2*"Men du verkar tycka om Rick Youngs spel so why not!

Kan man vara brädspelsdesignergroupie?  :oops:

Om det får det att känna dig mer normal, javisst  :wink:

Jo, men det finns det. Även när det gäller vilket bolag man supportar och köper spel från.

Scipio

Litegrann har ändrat sig på preorderlistan, det är en hel del som har tillkommet och väldigt få från den förra listan som faktiskt har släppts sen dess (Wacht Am Rhien, War Between the States, ASL-regelboken, Quatre Bras 2ed).
Så jag räknar kallt med att det som bäst släpps ett eller ett halvt spel i månaden från den nya inköpslistan...

Uppdaterade listan:
- Devils Cauldron (MMP)
- Storm of Steel (Decision Games)
- Advanced PTO (Decision Games)
- EFS: Army Group Center (GMT)
- EFS: Operation Typhoon (GMT)
- Beyond Valor (för dom nya brickorna) (MMP)
- Armys of Oblivion (MMP)
- Paths of Glory Player's Guide (GMT)
- Gustav Adolf the Great (GMT)
- Flying Colors (GMT)
- The Burning Blue (GMT)
- Pax Romana (GMT)
- Price of Freedom (GMT)
- Twilight in the East (GMT)
- Deluxe SPQR (GMT)
- June 6 (GMT)
- Operation Mercury (GMT)
- Black Sea Black Death (LSG)
- Dunkerque (LSG)

Andreas Lundin

Citera- EFS: Army Group Center (GMT)
- EFS: Operation Typhoon (GMT)

Dessa spel finner jag inte hos GMT. De har meddelat mig att de tagit bort dessa spel från min "preorder-lista". Någon som vet mer om detta?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East