Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SCS Afrika, 2nd ed (MMP)

Startat av BigPapaBear, 27 maj 2006 kl. 18:40:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Snart skeppas förhandsbeställningarna. Kartan har fått en rejäl ansiktslyftning.

----
[Edit: Trasig länk till kartan fixulerad. //Holmgren]
En mycket bitter liten man.

Holmgren

Anlände idag! :up: Verkar vid en första anblick vara ett trevligt spel.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

:cry:  Längtar...  :cry:

Mitt ex har blivit försenat pga av kontokortsstrul, men det skall var på väg nu. Folk har klagat över dålig kvalitet på kartongen. Hur är ditt ex, Holmgren?

Holmgren

Citat från: "BigPapaBear"Folk har klagat över dålig kvalitet på kartongen. Hur är ditt ex, Holmgren?

Få se om jag lyckas förklara det här på ett begripligt sätt... Kartongen är av den sedvanliga vikta varianten. Utifrån ser den helt ok ut, men när jag lyfter på locket kan jag konstatera att de vikta kortsidorna på lådbottens insida inte ligger plant mot varandra utan istället trycker inåt mot innehållet i lådan. Nu är detta inget problem i annat än kosmetiskt hänseende eftersom regelhäften, kartor och framför allt countersheet:et håller dem på plats. Innehållet har alltså inte tagit skada av detta och kartorna lägger sig snällt platt på bordet. Man hade ju kunnat frukta att kartorna skulle ha antagit en böjd "bågform" av trycket från lådans kortsidor, men så är det inte i mitt fall.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

Nu har mitt ex oxå kommit. Inga problem med vare sig kartong eller innehåll. Ett solitärparti väntar inom en dag eller två (Förbannade midsommarhelg - tydligen måste man umgås med familjen då, inte spela spel...)  :twisted:

f98alda

Stackare... Med min familj brukar det gå alldeles utmärkt att kombinera "umgås" och "spela spel" (även om det inte blir krigsspel modell seriöst i det sällskapet).

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Klas Malmström

Mitt ex. har dykt upp i Linköping (denna gången utan att attrahera tullens uppmärksamhet).

Inget större problem med vare sig låda eller innehåll.
Klas Malmström
Linköping

BigPapaBear

Är mycket nöjd med spelet efter att ha lirat solitär 10 rundor (hittills). DEt enda som jag stör mig på är att vanligt infanteri och motoriserat inte har olika symboler, utan endast skiljs åt genom att de har olika mycket i förflyttning. Petigt, visst... I övrigt ett mycket trevligt, enkelt och snabbt spel.

Som vanligt med Nordafrikaspel tycker man att det är fånigt lite counters till en så stor karta, men det slutar ändå alltid med att alla står ihopträngda i stacktorn längs kusten för att hålla sig i supply.  :)

thermopylai

Och jag som gjorde en sökning på SCS och inte såg den här  :oops: Jag blir uppenbarligen blindare för varje år.

Nån som spelat nåt mer sen Björns solo-rundor?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BigPapaBear

Lilltjejen somnade tidigt igår så jag fick oprovocerat några barnfria timmar vilket nyttjades till att inleda ett parti SCS:Afrika på hemmaplan.
Vi hann ca 10 rundor. Det är ett himla roligt spel med enkla men effektiva och logiska supplyregler. Båda sidor kämpar för att utmanövrera varandra och vinna fördelaktiga positioner.
När vi bröt för kvällen var O'Connor och 7 Arm div + lite stödtrupper fångade (för andra gången) i en ficka mellan Sidi Barrani och Mersa Matruh, men med en liten supplydepå att tillgå. Riktigt spännande!

SCS:Afrika är ett "hemma-DAK"!  :up: