Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Asia Engulfed

Startat av magnus lindström, 29 september 2007 kl. 23:44:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Någon som speltestar detta spel kanske.

Det verkar fult, trist, tråkigt och...alldeles alldeles underbart.

Jag är lite på jakt efter ett spel som täcker stilla havet. Jag skulle aldrig lägga ner pengar på Europe Engulfed eftersom jag har det vackra Eurofront II. Det ska spelas bara man får möjlighet att sätta upp åbäket. Dessutom är jag lite inne på blockspel. DEt är estetiskt och dessutom får man känslan av ett spel som inte bara krigsnördar kan spela vilket är möjlighet till mer face to face spelande.

jag har stora förväntningar på PQ-17 och planerar att köpa in massa tomma klossar och föra över hela AP serien till det formatet.

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Jag skulle aldrig lägga ner pengar på Europe Engulfed eftersom jag har det vackra Eurofront II. Det ska spelas bara man får möjlighet att sätta upp åbäket. Dessutom är jag lite inne på blockspel. DEt är estetiskt och dessutom får man känslan av ett spel som inte bara krigsnördar kan spela vilket är möjlighet till mer face to face spelande.

Så du tror att ett gigantiskt monsterblockspel som kan ta veckor av spelande att bli klar med tilltalar icke-krigsnördar mer än Europe Engulfed - vilket kan spelas klart på en dag?  :?

Nöj dig med ett sexmånaders scenario i EastFront i så fall...
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Nej jag menar att blockspel ser mer tilltalande än spel med högar av pickliga brickor.

Min brorsa t.ex. tycker att vanliga spel ser för pickliga ut helt enklet men kan tänka sig att spela ett blockspel.

sfclinken

Citat från: "magnus lindström"Nej jag menar att blockspel ser mer tilltalande än spel med högar av pickliga brickor.

:shock:  :shock:  :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

magnus lindström

Stacks är nog bara estetiskt tilltalande för en liten klick bland befolkningen :)

Jag spelar alla möjliga krigsspel själv och måste säga att blockspe är vackra.

tinG

Citat från: "magnus lindström"Jag är lite på jakt efter ett spel som täcker stilla havet.

Empire of the Sun (GMT) är ett av de mest intressanta, inovativa WWII Pacific-spelen. Oavsett vad folk gnäller över angående reglerna! Har någon läst in sig på version 2.0?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Jag slår ett slag för Fire in the Sky (som är på Rea nu med).
Jag tycker det är jättekul och har en ganska så låg inlärningsprocess.
Men det är ju för att det är Japanskt, och enligt vissa individer, för simplictiskt och overkligt för att simulera Stilla Havsstriderna.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Men det är ju för att det är Japanskt, och enligt vissa individer, för simplictiskt och overkligt för att simulera Stilla Havsstriderna.

Jag tror mig ana blott en uns bitterhet...  :D

silversixx

Bah, du är halva fel-duon.
Andreas tar upp den andra platsen.

Å andra sidan så fungerar det väldigt bra. T ex, om ni verkligen hatar ett spel så vet jag att det är perfekt. Det funkar perfekt åt andra hållet med. Ett spel som ni prisar kan jag direkt hoppa över.

Bra symbios!

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Bah, du är halva fel-duon.
Andreas tar upp den andra platsen.

Å andra sidan så fungerar det väldigt bra. T ex, om ni verkligen hatar ett spel så vet jag att det är perfekt. Det funkar perfekt åt andra hållet med. Ett spel som ni prisar kan jag direkt hoppa över.

Bra symbios!

:up:

Vad var det Paula Abdul sjöng? Opposites attract...

magnus lindström

När det gäller Empire of the Sun så verkar det som det mest är en jäkla snygg karta. AE har faan en ful sak till karta men jag tror jag är fast och måste köpa faanskapet. :)