Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Litteratur om pansartåg?

Startat av Jon, 9 oktober 2007 kl. 17:02:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon

Jag tänkte slå både jobb och hobby med samma flugsmälla och undrar därför om ni har något bra tips på böcker om bestyckade/bepansrade tåg genom historien?

Andreas Lundin

Jobb?  :shock:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Jobb?  :shock:

Det vet väl alla att Jon är lokförare  :P
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

Ah, jag trodde han var yrkesrevolutionär. Ingen kommunistisk revolution utan ett rejält pansartåg  8)

En kompis till mig snöar in på pansartåg till och från. Det finns mycket på nätet om man surfar runt, inklusive den ultimata kombinationen: Pansardressin för polska tanketter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Om man spelar Panzer General II (lysande spel fast det är gammalt) så finns det en hel kampanj med pansartåg. Hur kul som helst.  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Doomfarer

Hmm... nu när jag tänker efter var det en kille från Stockholm som var helt insnöad på pansartåg och som var igång med att göra en kampanj till spelet. Kanske din kompis, eller hur många pansartågsfreaks finns det i Stockholm?

Kommer inte ihåg vad han hette? Det var en hel del år sedan nu, men han var rätt aktiv på PG2 forumet ett tag.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Ingen kommunistisk revolution utan ett rejält pansartåg  8)

Så sant, så sant.  :D
En mycket bitter liten man.

Jon

Haha, nä ingen yrkesrevolutionär här inte, jag håller mig till mer stillsamma nöjen.

Jag återkommer om jag finner något bra verk om pansartåg!

EDIT: Såsom denna kanske?
Paul Malmassari "Les Trains Blindés, 1826-1989"
Läste nånstans att en engelsk översättning var på G.