Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Säljes] Figurer, regler, mm till 20mm WW 2

Startat av MB, 30 oktober 2007 kl. 15:52:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

MB

Hej!

Jag ska sälja av min samling av figurer/byggmodeller i skalan 1/72, 1/76 och 20mm tenn till andra världskriget med fokus på Britterna 1940-41 i nord Afrikakampanjen. Alla byggmodeller är kompletta, även de som är påbörjade. Jag säljer allt på grund av att jag har ändrat till skalan 1/285.

Figurerna står på runda metallbaser som är 17mm i diameter så de fungerar till de flesta regelsystem. Alla fordonen står löst för sej och 2 – pundarna står på runda baser. Figurerna och modellerna som är målad är av god kvalitet. Det är svårt att bedöma själv, men de som jag känner och som bygger modeller tycker att de håller väldigt god kvalitet. Och de som spelar figurspel klassar det som bra wargame standard. Byggnaderna är hemmabyggda.    

Är du intresserad och vill veta mer är det bara till att mejla, bilder finns för den som är intresserad.
mailto:m.barnholdt@spray.se">m.barnholdt@spray.se

Målat
2 st Hasegawa crusader Mk II
2 st JB Models Vickers light tank Mk VI B
2 st 2-pounder anti- tank gun Britannia miniatures 20mm tenn (crew är ej målade)
1 st Hasegawa Armoured Car humber Mk II
30 st figurer i plast av märket Heller och Matchbox
2 st Britannia miniatures 20mm i tenn (officerare)
4 st Byggnader  

Byggmodeller i askar  
3 x Airfix Matilda Tank 1/72
3 x JB Models Vickers light tank Mk VI A/B/C 1/76
4 x Hasegawa Crusader Mk III 1/72
3 x Hasegawa M3 Stuart Mk I 1/72
3 x Airfix Brengun carrier & 6 pdr anti- tank gun 1/72
1 x Hasegawa M3 Grant Mk I 1/72
2 x Hasegawa Armoured Car Daimler Mk II 1/72
1 x Airfix Bofors 40mm Gun & Tractor 1/72

Figurer i askar
1 x Airfix Australian infantry 1/72
1 x Matchbox Anzac infantry 1/76
1 x Revell Schottische infantry 8th army 1/72

Lösa figurer
Cirka 100st  Heller British 8th army 1/72
29st Matchbox British 8th army 1/76

Under produktion
2 x Airfix Crusader tank Mk II påbörjade och kompletta i askar 1/72
1 x Airfix Bofors 40mm Gun & Tractor 1/72 även den påbörjad och komplett i ask 1/72

Tennfigurer och resin ej målat
35 st Britannia miniatures 20mm tenn British 8th army (bla. antitank rifle, crew till 2- pounderna ).
1 st 2-pounder anti- tank gun 20mm tenn
1 st Lorry 3-ton truck 20mm resin
6 st Fuel/ammo/objectives i resin

Regler
Battlefront WWII från Fire and Fury games (OBS ej Flames of  War) varje figur representerar flera enheter ex. 1 stridsvagn  = 3st

PBI 2 Peter Pig  R.F.C.M. 2001 utgåva

Tillbehör
Skirmish Campaigns North Africa 40-41 Italian Misadventure and the Arrival of the DAK.
12 detaljerad och bra scenarion som är indelade i 5 kampanjer. Fungerar till flertalet regelsystem. Med hela figursamlingen som jag säljer går det att spel den Brittiska sidan i samtliga scenarion. Endast ett fåtal små ändringar behövs göras.

Det rör sej om en flyttlåda med figurer och modeller så det blir troligtvis i två paket som allt måste skickas. Avhämtning kan eventuellt ordnas i Borås för den som är intresserad av det, annars finns allt i Helsingborg.

Pris 900:-

/Magnus

Andreas Lundin

900 spänn för rubbet?  :shock:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

MB

Ja det är vad jag hade tänkt mej.

/MB

Andreas Lundin

Helsicke! Synd att man inte höll på med figurer. Det var sjutusan så billigt!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East