Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Gamers OCS spel till salu

Startat av Björne, 2 november 2007 kl. 16:08:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Ja, samlingen blir mer och mer komplett!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, samlingen blir mer och mer komplett!

Ett reviderat och nytryckt Sicilien skulle inte sitta fel som grädde på moset...
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Andreas Lundin"Ja, samlingen blir mer och mer komplett!

Ett reviderat och nytryckt Sicilien skulle inte sitta fel som grädde på moset...

Är det nu bara Sicilien som saknas i din kopletta samling??

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Är det nu bara Sicilien som saknas i din kopletta samling??

Nej, men jag tänder enormt på di lite "mindre" OCS-spelen.  :P Dit räknar jag även DAK, eftersom det är så "få" enheter på så stor yta.

Har faktiskt inte köpt Case Blue (hör och häpna). Jag vill åtminstone kunna inbilla mig att jag kan spela det. Jag drar en gräns någonstans vid fem-sex kartor och 2,7 miljoner brickor. Hube's pocket och GBII känns som småspel i jämförelse.  :shock:

När Crimea kommer som separat spel däremot...  :up: Ser även fram emot Baltic Gap/Storm/Whatever.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Tackar Björne! När jag fick paketet var jag tårögd av lycka. När jag kom hem och packade upp (föredömligt packat förresten!  :up: ) föll jag i gråt av glädje! GBII! Opunchat! Helgen är "räddad"!

:up:  :up:  :up:  :up:  :up:  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"GBII! Opunchat! Helgen är "räddad"!
Helgen!? Du var ju inte lite optimist du...
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

CiteraHelgen!?

Ja, till punchning alltså.  :)

Björne

Tackar för de fina orden, Andreas! Det gick undan, jag skickade ju igår! Det glädjer mig lika mycket. Lycka till med spelandet.

//Björne
Björne
<br />Segeltorp, Stockholm
<br />Spelar: Siege of Syracuse

Mattias Rönnblom

GBII är fruktansvärt bra. (Eller är det fruktansvärt och bra?)

tinG

Citat från: "Mattias Rönnblom"GBII är fruktansvärt bra. (Eller är det fruktansvärt och bra?)
Det är först i sällskap med Case Blue det blir fruktansvärt, innan dess är det bara bra!
 :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Spelade ett scenario i GBII idag - fy 17 vad kul det var!

Många olika taktiska överväganden och man gjorde miljarder med lärorika fel hela tiden. Dessutom visade det sig att det man lärt sig av att spela DAK II och Tunisia inte riktigt gäller i Ryslland '41. En helt annan grej. Andra saker att ta hänsyn till. Till exempel blir järnvägar och extenders extremt viktiga. Det är också lätt att springa iväg med en pansardivision eller två och glömma bort att man måste kunna försörja de där förbanden lite längre fram i kampanjen. Ascoolt!

Men hur i htlv3 får man SP'na att räcka för att uppnå scenariernas segervillkor?

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Spelade ett scenario i GBII idag - fy 17 vad kul det var!

Många olika taktiska överväganden och man gjorde miljarder med lärorika fel hela tiden. Dessutom visade det sig att det man lärt sig av att spela DAK II och Tunisia inte riktigt gäller i Ryslland '41. En helt annan grej. Andra saker att ta hänsyn till. Till exempel blir järnvägar och extenders extremt viktiga. Det är också lätt att springa iväg med en pansardivision eller två och glömma bort att man måste kunna försörja de där förbanden lite längre fram i kampanjen. Ascoolt!

Men hur i htlv3 får man SP'na att räcka för att uppnå scenariernas segervillkor?
'

Det låter som vi spelar GBII i jul?
Jag gick från Tunesia till GBII och fick då en "religiös" uppenbarelse på FF!
Angående SPs: det tål att funderas på, men ont om SP är det.

tinG

Försöker som bäst att klura ut hur ryssarna skall få sina SP att räcka för en framgångsrik Uranus i CB...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Det här med SP's är som om att scenariokonstruktörerna är ondskefulla tidnings-knep-och-knåp-konstruktörer på valium och speed.

Vvornth

Många förband på "low" kommer det bli...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance