Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Plattfot

Startat av BernadotteOnline, 20 november 2007 kl. 23:14:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

36
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Hur lärde ni er dividera? Genom "trappan" eller genom "liggande stolen"?

Svaret på denna fråga KAN utgöra bas för en åldersdefiniering av en person.
'

VARNING! VARNING!!  Age-ismen är på väg till Sverige!

Inga frågor eller svar som kan ge möjlighet till åldersdiskriminerande beteende. Aja-baja!!

(Idioti..... :evil:  :twisted: )

bambaladam

Citat från: "Andreas Lundin"36
31. Du får godkänt. :up:

Andreas Lundin

Hm
  :roll:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

CiteraInga frågor eller svar som kan ge möjlighet till åldersdiskriminerande beteende. Aja-baja!!

Nu förstår jag ingenting, men det är ju inget ovanligt i och för sig! :)

pelle

Dividerade med trappan. En trekantig plastgrej till pennan hade jag också, men det hjälpte inte på mig heller. Dessutom upptäckte de på lågstadiet att jag inte kunde titta i kors (fokusera på föremål som sakta förs mot nästippen), så jag fick en förvuxen glasspinne med en glad gubbe ritad på att öva med, samt träffa någon läkare minst en gång, men jag lyckades aldrig lära mig, så jag kan fortfarande inte titta i kors. Varför det är bra att kunna titta i kors berättade ingen, men det var väl något alla normala barn skulle kunna. Jag brukar skylla på det där när jag inte lyckas se något på sådna där 3D-bilder man ska stirra på, men förmodligen finns det inget samband alls.

Magnus2

:lol:

Jag kunde varken säga S eller R, så efter en omgång med S-apparaten kopplades jag även till R-maskinen :cry:

Det var en vibrerande tungspatel som fick fart på tungan så man kunde säga sitt vanliga J och ut kom ett R.
Fantastiskt.
Fast det var ingen permanent lösning direkt. Man hade ju ingen lust att gå genom livet med en vibrerande tungspatel i fickan att ta fram vid behov.
Men det löste farsan när han proppade in en grytlapp i munnen på mig så att senan under tungan (tungbandet?) gick av. Sen var det klockrena R.

Och efter R-maskinen var det 5 minuters rast innan plattfotgymnastiken...

Ett bedårande barn av sin tid.
Är det nu nån som kan klandra mig för att jag gillar Vilse i Pannkakan?

Jag räknade med trappan by the way.

Andreas Lundin

När jag tänker på det, så borde räknetekniken i division mer ha att göra med var och när ens lärare gick kurs i ämnet...

BernadotteOnline

Citat från: "bambaladam"
Citat från: "Andreas Lundin"36
31. Du får godkänt. :up:

trappa och räknesticka!!

mkt snart 43!

bambaladam

Jag har aldrig sett en räknesticka i verkligheten, har bara läst om dem i böcker. Helt ärligt. De dog ut snabbt som bara den vad det verkar, 12 år från van användare till "skulle få ta sig igenom fyndtabellen med T4:an" (visar liiite ålder trots allt den referensen). Såna tekniska revolutioner är rätt intressanta egentligen. Undrar hur många av de som är 4-5 idag som skulle kunna placera en skrivmaskins uppenbarelse om 10 år...