Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tullfest

Startat av dagon, 21 november 2007 kl. 11:58:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dagon

Tisdag för en vecka sen fick jag ett brev från tullen/posten som informerade mig om att de kommer ta ut en massa extrapengar för ett spel som anänt från USA.  :x

Jag har dock fortfarande inte fått ut något avi från posten - vet nån varför? Sitter tullen och tjyvhåller på mitt paket en stund eller vill de att jag ska agera på nåt sätt?
För Kung och Fostervatten

bambaladam

jag tror att det där brevet är avin, så brukar det vara för mig i alla fall om inte mitt minne sviker...

Andreas Johnson

Har tullen/posten nån slags kampanj nu iom att allas spel verkar fastna?? Mitt Green Fields har dom varit och tafsat på så nu måste jag betala 200:- till. (Själva spelet kostar ca 450:- med porto.) Första gången för mig.

Sen är det intressant att dom använt en valutakurs på 9.90 SEK per dollar istället för 6.30 för att räkna fram taxeringsbeloppet.  :?

Hur är det snacket brukar gå "Om vi på tullen bara hade mer resurser skulle vi kunna göra så mycket mer."

Uppenbarligen har man tillräckligt med resurser för att hålla på med såna här skitsaker i alla fall.....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

ulve

jag har åkt fast på två spel i rad, i morse kom dock Battle for Germany genom utan problem. naturligtvis det billigaste jag bestämt på evigheter   :(

dagon

Citerajag tror att det där brevet är avin, så brukar det vara för mig i alla fall om inte mitt minne sviker...

Man kan tycka det men det brukar ju stå typ: "Paketet kan hämtas på ICA Karteschen" eller på Posten. Inget sånt denna gång.

Kanske ska knalla ner med pappret till min lokala handlare och kolla...

bambaladam

Citat från: "Andreas Johnson"Sen är det intressant att dom använt en valutakurs på 9.90 SEK per dollar istället för 6.30 för att räkna fram taxeringsbeloppet.  :?

Tror du kan ha missat att frakten ingår i taxeringsvärdet, men nåra 6,30 blir det säkert inte iaf...

BernadotteOnline

Citat från: "dagon"Tisdag för en vecka sen fick jag ett brev från tullen/posten som informerade mig om att de kommer ta ut en massa extrapengar för ett spel som anänt från USA.  :x

Jag har dock fortfarande inte fått ut något avi från posten - vet nån varför? Sitter tullen och tjyvhåller på mitt paket en stund eller vill de att jag ska agera på nåt sätt?

Hände mig senast också att det tog en hel vecka :down:  innan avin kom from postombudet. Men det kom fram. Två andra paket slank igenom helt obemärkt till Lund.
Fortfarande >299 mot 10 för Skånesmugglaren mot Tullverket!  :up:

dagon

Spårade precis paketet på postens hemsida. Där står "13 nov kl 11:28 Vi Bagartorp, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe" och inget avi har man fått.  :down:

Det enda jag fått är en "Specifikation Importdeklaration" från den 9/11 (rysligt datum BTW).

Organ

Citat från: "dagon"...från den 9/11 (rysligt datum BTW).
Ja vem minns inte med skräck Arvo Pärts födelsedag. 8)
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BernadotteOnline

Citat från: "Organ"
Citat från: "dagon"...från den 9/11 (rysligt datum BTW).
Ja vem minns inte med skräck Arvo Pärts födelsedag. 8)

Jobbar HAN vid tullen?  :wink: