Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Sydsvenskans speltest inför julen

Startat av BernadotteOnline, 9 december 2007 kl. 10:08:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Speltest

Efter snabb flukt på speltestet, med inga som helst förhoppningar om att hitta några krigsspel i listan, fann jag till min förvåning nästan inget Eurogames i listan heller!?!?

Föll testpanelen på att reglerna måste vara på svenska för att en vanlig familj skall kunna förstå dem.

Eller hålller Eurogames på att tappa intresse??

Doomfarer

Sämsta speltestet jag sett på länge.  :down:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Johnson

Mja, Ticket to ride kvalificerar sig väl som Eurogame.

Spindelmannen varianten av Monopol gillade dom..... :?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BernadotteOnline

Citat från: "Doomfarer"Sämsta speltestet jag sett på länge.  :down:

Visst verkar de lite oengagerade!!

Ett kort besök på "SPEL" på Clemenstorget i Lund eller motsv butik i Malmö skulle ge 20 titlar som alla var lämpliga familjespel eller ungdomsspel, och de flesta skulle vara i klass med 4-5 betyg.

A F

Kan ni tänka er att man skulle skriva lika oengagerat om dataspel? Ganska lustigt faktiskt.

BernadotteOnline

Citat från: "Anders Fager"Kan ni tänka er att man skulle skriva lika oengagerat om dataspel? Ganska lustigt faktiskt.

SDS's dataspel-jultips var tyvärr lika trist. Men deras normala recensioner brukar vara på halvsidor för nya releaser under året.
Aldrig recenseras brädspel på samma sätt.

Mest ledsen bli jag för alla djärva butiksägare som satsar på mindra spel och hoppas att de skall se sin del av julklappsinköpen. Med denna recension kommer de stora trista leksaksbutikerna att ta hem en större del av inköpen. Trist!