Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Posten - det nya IB

Startat av Jezjov, 6 december 2007 kl. 14:06:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Jezjov

Man kan tycka att det borde finnas mer än en privatperson i en stad som Uppsala som beställer prylar från utlandet. Följande samtal utspelades dock när jag nyligen fick CC:Mediterranean.

"Postdräng: Nu har jag också lärt mig ditt namn.

Konfunderad brädspelare: Förlåt?

Postdräng: Ja, alla på posten vet vem du är. Killen som alltid beställer en massa datorspel från utlandet."

Som salt i såren fick sambon vatten på sin kvarn och började återigen härja om att begränsa inköpen eller börja magasinera spel bland råttorna i källaren. Enda trösten är att jag, utifrån ovanstående, vet att de inte öppnat spelkartongerna.

magnus lindström

Jag har jobbat på posten. Din brevbärare har en jäkla koll på dig. Jag fick rätt bra koll på vissa efter ett tag. Vem som arbetar med vad vem som är hemma på dagarna, när de brukar vara bortresta, var de pluggar osv.

Jezjov

Eller som en kille jag träffade i Syrien sade:

"Försök aldrig skicka något till mig via posten. Svärfar jobbar som postcensor."

Givetvis har inget av det vi försökte skicka från Syrien kommit fram, trots att det var snart två år sedan vi var där.

BernadotteOnline

Citat från: "magnus lindström"Jag har jobbat på posten. Din brevbärare har en jäkla koll på dig. Jag fick rätt bra koll på vissa efter ett tag. Vem som arbetar med vad vem som är hemma på dagarna, när de brukar vara bortresta, var de pluggar osv.

Skulle man vilja bli kriminell, så är en tid vid Posten en bra start på  en lukrativ kriminell karriär alltså! 8)

Ser framför mig denna tidningsannons inom kort:
"Postverket meddelar att de nu funnit en ny rekryteringsmöjlighet hos f.d. Hells Angels medlemmar, till den nya tidens brevbärare. Posten känner också att de på detta vis bidrar till samhällets ambition att hjälpa omvända MC-klubbmedlemmar."
(Om de bara visste!!)

(Föregående skribent har naturligtvis inget med denna ljusskygga verksamhet att göra.)

Ursäkta det spånade inlägget - jag är trött.....

Elias Nordling

Jag jobbar på tidningen Mobil. Vi testar mobiltelefoner. Vi har en flitig frilans i Göteborg. Det skickas en hel del mobiltelefoner mellan honom och redaktionen i Stockholm.

Mer än en gång har hela paketet med telefoner försvunnit. Att Posten inte spårar upp den skyldige och ge honom sparken är för oss obegripligt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vvornth

Citat från: "Elias Nordling"Jag jobbar på tidningen Mobil. Vi testar mobiltelefoner. Vi har en flitig frilans i Göteborg. Det skickas en hel del mobiltelefoner mellan honom och redaktionen i Stockholm.

Mer än en gång har hela paketet med telefoner försvunnit. Att Posten inte spårar upp den skyldige och ge honom sparken är för oss obegripligt.

Diskreta bruna kuver?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

CiteraDiskreta bruna kuver?

Inte klistrar vi adressetiketter på mobilkartongerna i alla fall!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

Citat från: "Elias Nordling"Mer än en gång har hela paketet med telefoner försvunnit. Att Posten inte spårar upp den skyldige och ge honom sparken är för oss obegripligt.

Det skulle vara intressant att se lite statistik på hur mycket som egentligen försvinner i postens hantering. Rykten gör ju gällande att det rör sig om betydande mängder paket (och därmed stora belopp) varje år.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Intessant nog så skickar vi mellan tio och tjugo försändelser per dag med Posten och har inte haft en förlust på tre-fyra år.

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"Intessant nog så skickar vi mellan tio och tjugo försändelser per dag med Posten och har inte haft en förlust på tre-fyra år.
Vilket tyder på att de postanställda inte är krigsspelare?  :insecure:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Anders Fager"Intessant nog så skickar vi mellan tio och tjugo försändelser per dag med Posten och har inte haft en förlust på tre-fyra år.
Vilket tyder på att de postanställda inte är krigsspelare?  :insecure:

Kanske det. Alla våra paket har trecknummer så det kanske innebär att det är svårare att pilla med dem.