Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

World in Flames

Startat av Nicklas, 13 april 2005 kl. 10:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Nicklas

Finns det någon grupp som spelar WIF i Stockholmsområdet som kan tänka sig att ta sig an ytterligare en spelare. Jag har cirka 8 spel bakom mig med (fyra 5th ed och fyra WIFFE) endast ett har spelats hela vägen till J/A 45.

-Nicklas

Delirium

Ah, WiF.  :)

Jag blir ständigt förvånad över hur många svenskar som faktiskt har spelat spelet.

Ett alternativ kan vara att försöka få kontakt via Unionen,  http://www.unionen.org/index.php?id=80

och/eller Dragon's Lair  http://www.dragonslair.se/.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

The_killer_cucumber

Blir förvånad av att se att det faktiskt finns spelare som spelar spelet. Känns som om man försökt överallt och antingen blir det inget svar eller så har folk spelat men lagt ner. Är det någon som har ett tips på vart man ska leta för att få tag på spelare?

Delirium

Förutom det som står i min post ovan gällande Stockholm, ingenting.

thermopylai

Varför inte leta här?

Jag är intresserad. Jag har inte spelat det, men läst reglerna. Tyvärr har jag nog inte tid förrän efter sommarn.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Nicklas

Jag har fortfarande inte hittat någon spelgrupp, men är fortfarande pigg på att få spela igen. Jag föredrar Classic då spelet tar tillräckligt med tid utan att onödigt förlänga det med alla tilläggsmoduler.

A F

Citat från: "Delirium"Jag blir ständigt förvånad över hur många svenskar som faktiskt har spelat spelet.

Jag blir ständigt förvånad över att någon överhuvudtaget spelar spelet.  :lol:

Nicklas

Varför förvånad att någon spelar det? I mitt tycke är det det bästa och mest beroendeframkallande spel jag någonsin spelat.

A F

Citat från: "Nicklas"Varför förvånad att någon spelar det? I mitt tycke är det det bästa och mest beroendeframkallande spel jag någonsin spelat.

Delar inte din uppfattning om vi säger så. Kan inte ens titta på kartorna utan solglasögon. 8)

C-N

Ohhh... WiF!! Det lever och frodas minst tre olika spelgrupper i Uppsala vad jag vet som kör WiFFE med massor med supplement. Dock ingen som har platser över just nu vad jag vet, men det spelas frekvent iallafall.

Och förresten - trevligt forum!
If voting could really change things, it would be illegal.

Delirium

Jag gillar WiF, men jag tvingas konstatera att Final Edition är trasigt. En kompetent tysk krossar alltid en kompetent ryss.

CanuckWannabe

Citat från: "Delirium"Jag gillar WiF, men jag tvingas konstatera att Final Edition är trasigt. En kompetent tysk krossar alltid en kompetent ryss.
Det känns ju lovande !  :cry:  Jag som nybörjare håller på och spelar ryss och han som spelat tysk har spelat spelet sedan det kom en gång i forntiden.
Det som är mest intressant är att fyra personer som har spelat WIF hur många gånger som helst inte kan komma överrens om hur man ska tolka någon av reglerna   :P
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

A F

Citat från: "CanuckWannabe"Det som är mest intressant är att fyra personer som har spelat WIF hur många gånger som helst inte kan komma överrens om hur man ska tolka någon av reglerna   :P

I den lokala spellokalen huserade en tid de tre "Bröderna Norén" som spelade oändliga WiF-partier som alltid slutade eller startade om på grund av regelbråk. Det lustiga med Bröderna Norén var just nivån på diskussionerna. Det var rena personangrepp, utbrott som min femårige son skulle anse som barnsliga, och nära nog handgemäng. Intressant men lite skrämmande.

Nicklas

Det beror nog ganska mycket på vilka options du spelar med.  Jag har lyckats försvara ryssland flera gånger mot vad jag tycker är kompetenta tyska anfall, sedan kan man inte räkna med att man kommer hålla linjen i Dnepr, men att garnisornera upp Rostov, Sevastopol, Leningrad till mycket starka fästningar skall gå och retirera med huvudarmen för ett återanfall efter det västmakterna kommer till undsättning.

Mikael Rosenqvist

Tjena!

Är mitt uppe i ett WiF-parti just nu (som US) och det är jul/aug-40. Vi är sex stycken (+ en reserv-japan men han flyttar snart härifrån). Min erfarenhet av WiF är också att en kompetent tysk krossar en kompetent ryss, och man (som ryss) är mycket i händerna på sina motståndare (kraft/kompetens) och sina allierade (hur mycket de vill/kan skicka).

Förra partiet var det första vi körde med T20-systemet vilket var en blodig erfarenhet. Att ryssen överlevde begriper jag knappt än idag, men ett tips är: kräv som ryss (eller så långt man törs) att alla strider avgörs genom assault.
Oensarn