Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

ville bara vara först med denna nyhet

Startat av Andreas Lundin, 31 januari 2008 kl. 15:00:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citera[Gerider är en] nödvändig braständare i det offentliga samtalet

Satt han själv med i juryn?  :?  :D
En mycket bitter liten man.

Holmgren

Citat från: "DD"Vad skall du göra för pengarna?
- Det skall oavkortat gå till att skriva fler böcker, säger Greider.
Tänk vad mycket roligare det varit om han istället svarat: "Jag skall beställa hem en trave krigsspel och hoppas att jag inte åker dit i tullen."
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

:lol:

Annars tycker jag att det var välförtjänt, men jag vet att en hel del stockkonservativa här på forumet misstycket - och det är väl det som det syftas på när det gäller braständareformuleringen.

:wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Annars tycker jag att det var välförtjänt, men jag vet att en hel del stockkonservativa här på forumet misstycket

Att en konservativ vänsterdebatör får ett pris döpt efter statarsveriges svar på Bosse Schöön är ungefär lika överraskande som att Jenna Jamesson får Traci Lords-priset. Vad finns det att uppröras över?

Sten Ekedahl

Tja, även Svenska Akademin har några gånger utsett mindre väl valda  nobelpristagere i litteratur. Ett antal av pristagarna från första halvan av 1900-talet är idag helt bortglömda. Även i modernare tid har en del val varit omdiskuterade och kontroversiella. Framtiden lär nog utvisa att även en del av dessa var stolpskott. :P
Wargames - Laborationer i historia

A F

Citat från: "Sten Ekedahl"Tja, även Svenska Akademin har några gånger utsett mindre väl valda  nobelpristagere i litteratur.

Sant. Men i modern tid så har det inte Nobelpriset varit nått slags bonusprogram för svenskt kulturetablisemang. Doris Lessing är inte Horaces gamla KK som suttit på Kvarnen och bälgat vino tinto sen 69 nån gång.

Det finns hursom haver massor av sånna här stipendier och priser i Riket och de brukar börja delas ut till konstnärer så fort de ställt in sig i ledet. Och sen fortsätter du att få dem långt efter att du har nån publik kvar.  :up:

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Doris Lessing är inte Horaces gamla KK som suttit på Kvarnen och bälgat vino tinto sen 69 nån gång.

Gissar att han var en av dem som röstade nej till henne då...  :D
En mycket bitter liten man.