Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

ASL - Skall jag investera?

Startat av Andreas Lundin, 31 januari 2008 kl. 12:40:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Hittade en WARII för 240$ (inklusive frakt). Är det ett bra pris? Skickas som gåva förresten... :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Hittade en WARII för 240$ (inklusive frakt). Är det ett bra pris? Skickas som gåva förresten... :wink:
Kostade $120 när det inte var OOP (90 för preorders). De senaste 30 dagarna så har två gått på Ebay för $183 och $199.
Men om jag inte hade det redan så skulle jag vara villig att betala $240 för WaRII utan att blinka.
"Randomization is too important to be left to chance"

aknaton

Citat från: "Andreas Lundin"Har vi letat? Skiter du i skogen?

Och jag som i min enfald trodde att rätt uttryck var: "Skiter Dolly Parton i skogen" eller möjligtvis "Sover björnar på rygg".
Henrik S Törnblom

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Hittade en WARII för 240$ (inklusive frakt). Är det ett bra pris? Skickas som gåva förresten... :wink:

Leta hos mig i stället!  Gåvoinslaget kan oxå ordnas.  :P

Doomfarer

Snälla Andreas, behöver du verkligen ett ospelbart monsterspel till? Köp ASL istället, det är i alla fall spelbart.

För $240 får du en hel del ASL prylar och dessutom är det nog mycket lättare att hitta folk att spela det med. Jag spelar gärna. ASL är även ett bra konventssupplement, har du lite tid över mellan monsterspelen kan man dra fram ASL och spela något kort scenario.

Finnsmånga andra alternativ också, alla Combat Commander expansionerna till exempel.

Tänk om och tänkt rätt, du behöver INTE WaRII.  :down:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Du har missförstått vitsen med monsterspel Paul. Man kan faktiskt jämföra ASL med ett monsterspel. Jag spelar inte helst monsterspelens kampanjer, utan riktar in mig på scenarierna. Dessa är faktiskt spelbara på två spelare och cirka en dags spelande. Precis som de flesta ASL scenarier faktiskt.   :)  Vissa scenarier i Case Blue till exempel funkar jättebra att spela på två spelare...

Men jag skall fundera på ASL lite till och har inte givit upp tanken. Ägde ju faktiskt lite ASL-prylar för ett antal år sedan, så jag är ingen novis på systemet. Men grejen är den att varje gång jag spelat ASL blir jag lite besviken, eftersom den rätta "simulations-känslan" inte infinner sig, trots allt krom.

Kanske skulle fråga om WARII har bra scenarier...? Nån som vet?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Kanske skulle fråga om WARII har bra scenarier...? Nån som vet?

Har en WARII box liggande om du är intresserad att titta igenom regelboken. Urtjusigt, men hann inte hunnit läsa in hela regelboken innan TKG kom i brevlådan.

Andreas Lundin

Jo, det vore ju intressant! Vet du om det finns scenarier i spelet?
 Såg detta, vilket ju åtminstone var lite häftigt till utseendet. Kanske är kul? Hade första PG-spelet, men gillade det inte. Någon som vet om de har ändrat mycket på reglerna sedan sist?

tinG

Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "Andreas Lundin"Kanske skulle fråga om WARII har bra scenarier...? Nån som vet?

Har en WARII box liggande om du är intresserad att titta igenom regelboken. Urtjusigt, men hann inte hunnit läsa in hela regelboken innan TKG kom i brevlådan.

Läs denna regelboken på CSW istället.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Holmgren

Hmmmm, den här tråden får bo i Shopping istället. Dessutom ändrar jag trådens titel för ökad tydlighet.

Tråd Flyttad.
Trådens titel ändrad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Mattias Rönnblom

Citat från: "Andreas Lundin"Hade lite tur på pokern igår och fick lite dollars över s.a.s. Tänkte investera dem i lite ASL-prylar (eftersom man ändå är en junkie på spelprylar).

För över ett decennium sedan sålde jag mina ASL-grejer och nu har jag ingen koll på vad som behövs och vad som är överflödigt.

Inledningsvis tänkte jag inhandla regelbok och Beyond Valor, men vad mer? Yanks verkar innehålla de tjocka kartorna... men jag vill hellre ha de tunna som finns i ASLSK-modulerna. Finns det en version av Yanks med de nya karttyperna? Hur göra? Fler tips på moduler att inhandla? Skall jag kanske köpa annat roligt för pengarna? Tips mottages med glädje.

Med Beyond Valor (version 3) och regelboken (andra upplagan) så kan du spela rätt mycket ASL. Östfronten är min personliga favorit, även om Amerikanerna också är intressanta att spela.

BigPapaBear

Citat från: "Mattias Rönnblom"Med Beyond Valor (version 3) och regelboken (andra upplagan) så kan du spela rätt mycket ASL.

Har funderat lite på det där. Spelandet, inte köpandet. Hur mycket måste man egentligen äga för att kunna vara med på t.ex. Friendly Fire? Finns det någon "turneringsstandard" i ASL-världen? Kanske Regler + Beyond Valour? Eller får potentiella deltagare höra "Äh, har du inte den där supersällsynta arabiska milisgruppen som gavs ut i den där tidningen 1987 kan du inte vara med"? Eller får man rentav göra egna brickor, enligt devisen "nöden har ingen lag"?
En mycket bitter liten man.

Klas Malmström

Citat från: "BigPapaBear"Har funderat lite på det där. Spelandet, inte köpandet. Hur mycket måste man egentligen äga för att kunna vara med på t.ex. Friendly Fire?
In princip ingenting - jag har hittills aldrig varit på en enda ASL turnering där det inte har gått att låna ihop saker som saknats mellan mig och motståndarna.

Citat från: "BigPapaBear"Finns det någon "turneringsstandard" i ASL-världen? Kanske Regler + Beyond Valour?
Nej det finns ingen standard mig veteligen. Principen är nog mer att man tar med sig vad man kan/orkar bära. Med det + vad motståndarna har med sig + ev. låne prylar plats, så klarar man sig.
Klas Malmström
Linköping

Mattias Rönnblom

Det är ganska vanligt att folk kommer till en turnering med just ingenting. I princip räcker det att hälften av spelarna har prylar. Jag har bara varit med om en gång då det varit ett praktiskt problem, och det var på Friendly Fire för 2 år sedan (om jag minns rätt).

silversixx

Har du runt 500 pund över så har jag en grej för dig:
Nästan komplett samling ASL.
Det kan väl vara en bra början?
Annars så ryktas det om att det kommer att komma ytterliggare två spel i samma genré som AVL och AVD och jag vet ju att spritter i benen på dig vid den goda nyheten!