Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

UPS, USPS och tullen

Startat av Doomfarer, 28 februari 2008 kl. 19:30:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Någon som har någon aning om tullen tar paket som skickas med UPS oftare än post som skickas med USPS?

Jag har en del spel på ingående från GMT snart och då de envisas med att skicka som företagspost verkar all paket fastna numera. Är UPS ett bättre alternativ med avseende på tullen?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "Doomfarer"Är UPS ett bättre alternativ med avseende på tullen?

Nej. Precis som Posten får UPS ta ut en avgift för att förtulla paket = lite extra bananer i klasen? Skillnaden är att du kan få tullfakturan i efterhand eftersom de prioriterar snabba leveranser på ett sätt som är helt främmande för Posten AB...

I min erfarenhet är det same same vad gäller infångade paket, men jag brukar å andra sidan ha tur med tullen hos posten.
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Doomfarer"Är UPS ett bättre alternativ med avseende på tullen?

Nej. Precis som Posten får UPS ta ut en avgift för att förtulla paket = lite extra bananer i klasen? Skillnaden är att du kan få tullfakturan i efterhand eftersom de prioriterar snabba leveranser på ett sätt som är helt främmande för Posten AB...

I min erfarenhet är det same same vad gäller infångade paket, men jag brukar å andra sidan ha tur med tullen hos posten.

Har samma erfarenhet som Björn.
Slutade med UPS efter trista tullpålägg och sedan satsat på att USPS via Posten inte tar det alla gånger.
Har ibland skicka spelen till polare i USA för att sedan ta hem dem under "kreativa" benämningar och anpassat paketvärde.
Inte utan framgång. :P