Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspels-pensionatet!

Startat av BernadotteOnline, 21 april 2008 kl. 22:13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Vad tycks om detta drömobjekt - ett prima krigsspelspensionat månne?

objektet

Nära till Ardennerna, Waterloo, Arnhem, Nijmegen, Stonne, Somme, Dunkirk, etc etc etc

Man får uppenbarligen plats med ett flertal kompletta DAKII och GBII+CB uppställda.

Några spekulanter?

tinG

Var det inte där Sepp Dietrich planerade att fira julen 1944?  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

950.000 euro låter knasigt billigt för den storleken på hus.  :?

...eller är jag skadad av villapriserna i Stockholm?
En mycket bitter liten man.

f98alda

Citat från: "BigPapaBear"...eller är jag skadad av villapriserna i Stockholm?

Ja. Priset på hus/bostadsrätter ökar löjligt mycket ju närmare man kommer centrum av de större städerna, och mer ju större staden är. När jag jämförde lite priser i höstas, så låg priserna i Stockholm ungefär på det dubbla mot Göteborg, och kommer man ut en bit utanför städerna kan priserna lätt gå ner till 20% av göteborgspriserna. Så 950000 euro låter inte konstigt på något sätt i mina öron.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Andreas Lundin

Johan, har du lite att göra nu när du är "ledig"?  :P

Häng med till Håkan ikväll skall du få se på när tysken får på pälsen utanför Kharkov, vettja!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Johan, har du lite att göra nu när du är "ledig"?  :P

Häng med till Håkan ikväll skall du få se på när tysken får på pälsen utanför Kharkov, vettja!

Tackar för inbjudan! Såg den för sent och har lite förberedelser att göra inför min helgresa till Stockholm med dottern.
Kan jag får åter komma i nästa vecka om Kharkov står kvar. :wink:

Andreas Lundin

Jädrar i lådan vilket bra scenario Kharkov är! Det är som ett schackparti. Varje ruta, varje enhet har en funktion. Ibland undrar man vad ryssen tänkte på när den gav sig ut på den här offensiven, för styrkorna i området är ganska jämbördiga. Man måste tänka till ordentligt som ryss så att man inte snabbt blir avskuren med sina tätförband. Samtidigt kan man nte vara för försiktig, för då kommer man ingenstans. Och dessutom - hur bedriver man offensiva operationer med bara två (!!!) reserve-markers???

Bara ett axplock av huvudbry som den sovjetiske befälhavaren har att fundera över. Måste säga att detta är det bästa en-kartsscenariot för OCS som jag testat. Nu återstår frågan: hur isolerar jag och utplånar jag den där tyska pansardivisionen som står parkerad i djupet av min gruppering? Hm :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Jädrar i lådan vilket bra scenario Kharkov är! Det är som ett schackparti. Varje ruta, varje enhet har en funktion. Ibland undrar man vad ryssen tänkte på när den gav sig ut på den här offensiven, för styrkorna i området är ganska jämbördiga. Man måste tänka till ordentligt som ryss så att man inte snabbt blir avskuren med sina tätförband. Samtidigt kan man nte vara för försiktig, för då kommer man ingenstans. Och dessutom - hur bedriver man offensiva operationer med bara två (!!!) reserve-markers???

Bara ett axplock av huvudbry som den sovjetiske befälhavaren har att fundera över. Måste säga att detta är det bästa en-kartsscenariot för OCS som jag testat. Nu återstår frågan: hur isolerar jag och utplånar jag den där tyska pansardivisionen som står parkerad i djupet av min gruppering? Hm :insecure:

Akta dig, Andreas. Det här är inte OCS-vänliga vatten... Vi fortsätter i Case Blue-tråden.  :up:
En mycket bitter liten man.