Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

RIP Gary Gygax

Startat av Doomfarer, 4 mars 2008 kl. 19:11:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Såg precis att Gary Gygax dog idag.   :cry:

Skall ta fram gamla D&D boxen och rulla lite tärning nu. Få saker har förändrat mitt liv lika mycket som den dag jag första gången spelade rollspel i börja av 80-talet.

"Ingen spelplan, vad menar du?"

Eller som en kommentar jag såg:

CiteraIf lives are measured by the joy and happiness we've brought to others (which they should be), then Gary was one of the all time great men in history. May he rest in peace forever.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Hörde någonstans att Gary var extremkristen (nytt ord till Fagers rubrikspel?).

Då vilar han inte i evighet, utan återuppstår såsmåningom väl? :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Hörde någonstans att Gary var extremkristen (nytt ord till Fagers rubrikspel?).

Då vilar han inte i evighet, utan återuppstår såsmåningom väl? :P

Hav var med i Jehovas vittnen om jag minns rätt, vilket iofs är ganska extremt men kunde säkert varit värre.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"(nytt ord till Fagers rubrikspel?).

Glöm inte söndagens nya ord:

Kysspakt.

:?
En mycket bitter liten man.

aegneus

Undrar vilket plane han är på nu

Strv102r

Jehovas är mycket mer extrema än de flesta tror. De fyller samtliga akademiska krav för att vara en manipulativ destruktiv sekt. Jag har personliga erfarenheter av dem och ägnade mycket tid och möda (27p på THS bland annat) på att studera dem och kristendomen. Nu vill jag väl inte säga att allt ett "vittne" gjort är värdelöst per automatik, men väl medveten om vilka regler och värderingar Jehovas har (och det är inte upp till individen att välja bort dem man inte gillar) så tror jag inte att någon som ens spelar D&D kan vara ett vittne. De har nämligen demonskräck. På allvar.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Doomfarer

Man kan ju undra hur troende han var egentligen som sagt var med tanke på hur D&D är uppbyggt med gudar, olika plan och livet efter detta.

Kanske bara som jag fått för mig att han var med i Jehovas vittnen?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

A F

Citat från: "Strv102r"De har nämligen demonskräck. På allvar.

Kan bara bekräfta detta. Dom är hårda på demoner.

BigPapaBear

http://www.comedycentral.com/colbertreport/index.jhtml

Scrolla nedåt till R.I.P. Gary Gygax-videon.  :up:
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

Annars var detta min favorit:

"Bordering On The Semi-Tasteful"
http://www.penny-arcade.com/images/2008/20080304.jpg

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"