Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

F2F motståndare i Umeåtrakten

Startat av ulve, 5 mars 2008 kl. 14:28:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "Sten Ekedahl"Skåningarna har ju aldrig riktigt kommit över att de på 1600-talet förlorade Danmark och fick Sverige istället. :P

Exakt. Vem vill inte bo i ett land som vågar ta parti, som äter frukost till lunch och där det är lika naturligt med kravaller i huvudstaden som det är med snaps till kräftorna.

Förlåt, det blev ett litet skrivfel... Det skulle ha naturligtvis ha stått: "Skåningarna har ju ännu inte fattat sin stora lycka att de på 1600-talet befriades från det tunga danska oket och äntligen fick bli svenskar". :P  :P  :up:
Wargames - Laborationer i historia

EvilSpook

Citat från: "Sten Ekedahl"Förlåt, det blev ett litet skrivfel... Det skulle ha naturligtvis ha stått: "Skåningarna har ju ännu inte fattat sin stora lycka att de på 1600-talet befriades från det tunga danska oket och äntligen fick bli svenskar". :P  :P  :up:
Snarare har det inte gått upp för dem att danskarna inte vill ha tillbaks dem  8)

//EvilSpook

Strv102r

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "Sten Ekedahl"Förlåt, det blev ett litet skrivfel... Det skulle ha naturligtvis ha stått: "Skåningarna har ju ännu inte fattat sin stora lycka att de på 1600-talet befriades från det tunga danska oket och äntligen fick bli svenskar". :P  :P  :up:
Snarare har det inte gått upp för dem att danskarna inte vill ha tillbaks dem  8)

//EvilSpook

Fast att de inte ville ha tillbaka Skåne upptäckte danskarna ju inte förräns efter 2 misslyckade återställarförsök. Heja Karl XI! Heja Stenbock!
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Tommy Röhs

Citat från: "f98alda"
Citat från: "Anders Fager"För att inte tala om att spelkonventen på den här kusten är bättre än de på den andra kusten.

Måste nog påstå att de två bästa Svenska spelkonvent går av stapeln i Linköping.

f98alda

Citat från: "Tommy Röhs"
Citat från: "f98alda"
Citat från: "Anders Fager"För att inte tala om att spelkonventen på den här kusten är bättre än de på den andra kusten.

Måste nog påstå att de två bästa Svenska spelkonvent går av stapeln i Linköping.

Kan vara så, vilket var anledningen till att jag specifikt nämnde kusten... I min värld ligger inte Linköping på kusten. :)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Citat från: "Tommy Röhs"Måste nog påstå att de två bästa Svenska spelkonvent går av stapeln i Linköping.

Amen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Stockholmare kan inte fixa konvent. Länge leve Linköping!
En mycket bitter liten man.

CanuckWannabe

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Tommy Röhs"Måste nog påstå att de två bästa Svenska spelkonvent går av stapeln i Linköping.

Amen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Stockholmare kan inte fixa konvent. Länge leve Linköping!

Som ordförande i Dragon's Den (som äger LinCon och som i alla fall officiellt är medarrangör till Friendly Fire) och medlem i arrangörsstaben på LinCon får jag väl tacka  :P

Vi håller på och väcker liv i KonVux också så framöver så är det kanske de tre bästa konventen som går i Linköping  :D
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

BigPapaBear

Citat från: "CanuckWannabe"som äger LinCon

Äger?  :?

Andreas Lundin

Berätta om KonVux! Har aldrig hört talas om detta. :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

CanuckWannabe

Citat från: "CanuckWannabe"som äger LinCon

Äger?  :?

Jag orkade inte beskriva det något komplicerade förhållandet mellan LinCon och Dragon's Den. LinCon-ledningen planerar och utför LinCon på uppdrag av Dragon's Dens styrelse. Det finns ett kontrakt som som beskriver vad som gäller för inköp och kontraktsskrivande för LinCons räkning och som även innehåller resultatkravet (som bestäms av DD:s årsmöte).

Citat från: "Andreas Lundin"Berätta om KonVux! Har aldrig hört talas om detta. :)

Vi brukar försöka hålla ett eller två KonVux om året på studentpuben HG (www.hg.se) vanligtvis första helgen i januari. Tillgången till bar har gjort att det varit åldersgräns på konventet.
Det har dock varit mycket strul med HG de senaste åren, bland annat så har de missat att till och med hantverkare tar ledigt över jul och nyår. Förhoppningsvis så har vi utökat samarbetet med HG så pass att vi kan få ordning på verksamheten där och återigen börja med KonVux där.
Det endygns-KonVux vi kör 29/3 är dock i Gasquen i Kårallen och där är det knepigare att få till att kunna köra hela helgen.
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

BigPapaBear

Citat från: "CanuckWannabe"studentpuben HG

Hermann Göring?  :?

:P

Doomfarer

Citat från: "CanuckWannabe"studentpuben HG

Hermann Göring?  :?

:P

Heinz Guderian får man väl hoppas.  :D
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Holmgren

Skall vi försöka få upp den här tråden på banan igen? Det handlar alltså om att Ulve söker motståndare i trakterna kring Umeå...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Akklokk

Just så. Bor faktiskt i Umeå och tar mig gärna en holmgång i något skojigt spel.

ulve

ja jag spelar det mesta