Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Handla från England?

Startat av Sten Ekedahl, 2 april 2008 kl. 17:25:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

Är det någon som har några erfarenheter av att handla spel från England? I så fall tas tips på bra butiker emot tacksamt. Det är nämligen inte bara dollarn som är billig just nu, pundet är faktiskt nere i ca 12 kronor! Från England slipper man ju dessutom att tullen lägger sig i det hela. :P
Wargames - Laborationer i historia

silversixx

Brukar vara snabbt och smidigt. Ha bara koll på frakten, vissa är dumma i huvudet och vill att du ska ta super delux ultra fresh combo shipping... För bara 100 pund extra...

Floxon T

Vill bara instämma i det där med frakten. Kolla den först, har åkt på en rejäl blåsning när jag inte kollade den först. Den blev riktigt dyr.

Tommy Röhs

pelle

Jag har beställt en del från http://www.secondchancegames.com/, men jag vill minnas att de var ganska dyra och lade på 20 % för utomlandsfrakt eller något liknande.

sfclinken

Citat från: "Tommy Röhs"http://www.leisuregames.com/

Jag har handlat via LeisureG och det fungerade alldeles utmärkt. Inget att anmärka på.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

Citat från: "Sten Ekedahl"Är det någon som har några erfarenheter av att handla spel från England? I så fall tas tips på bra butiker emot tacksamt. Det är nämligen inte bara dollarn som är billig just nu, pundet är faktiskt nere i ca 12 kronor! Från England slipper man ju dessutom att tullen lägger sig i det hela. :P

Pundet kommer troligen att falla ytterligare... så ditt tips kan bli mycket lovande. Instämmer i detta om frakt.  :up:

Köpte nyligen  ASL SK1+2 där samt Fate of France. Tyckte frakten blev lite dyr, men ville inte gnälla efter att ha kollat med dem en gång.

Det visade sig att de packat ASL i ett paket och FoF i ett annat för att de "inte riktigt" passade i samma kartong....  :evil:

Orutinerat.

Sten Ekedahl

Citat från: "Floxon T"Vill bara instämma i det där med frakten. Kolla den först, har åkt på en rejäl blåsning när jag inte kollade den först. Den blev riktigt dyr.

Jodå, jag är väl medveten om detta med olika priser för frakt/porto från England då jag i många år har handlat därifrån för mitt modellbyggande. :x
Wargames - Laborationer i historia

Snowfox

Jag har handlat mycket från Secondchancegames and de har mycket snabb respons. Du har ofta paketet inom 2 till 3 dagar från beställningen är lagd.

Jag har blivit ordentligt trött på tullen och vårt eget urusla postväsende. Det verkar numer som nästa varenda paket går igenom Malmö där det verkar gå 12 tullare på varje inkommande paket vilket medför att paketen både blir öppnade och belastade med liten moms till fodgen.

Till det kommer Postens bizarra ide om att paket ska köras ut till privatpersoners hem utan föravisering så de slipper lämna ut dem från bilen. Sen kan de vägra att utföra sitt åtagande om att distribuera paket till oss kräva att vi åker till deras utlämningsställe ett spännande industriområde för att  få ut det. Taxikostnaden ligger för närvarande på 400 spänn tur och retur för att få ut det så jag har helt bytt till UK numer. Jag misstäner att det rör sig om en kulturfråga mellan USA och Sverige där posttjänstemän i vårt avlånga land inte kan stava till service och har en gräslig attityd till sina kunder.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BernadotteOnline

Citat från: "Snowfox"Jag misstäner att det rör sig om en kulturfråga mellan USA och Sverige där posttjänstemän i vårt avlånga land inte kan stava till service och har en gräslig attityd till sina kunder.

Halluja! Du har nog sååå rätt!

Körde nyligen till ett att dessa företagspaketutlämningsställen för att betala mina straffpengar. Deras enda kortläsare fungerade med mitt kort, så man fick snällt kör till pankomaten och sedan tillbaka igen.
Då stod två andra personer och hade samma problem med kort.
Den buttra postdamen och kollegan sa då att de hade haft problem i minst någon vecka. ?????!!
(hade det varit på ICA vore den utbytt på 5 minuter!)

Trist för danskarna att  de nu skall dras med de svenska posttjänstemännen. Den företagssammansmältningen blir en kulturell härdsmälta!

silversixx

Har ingen lyckats överklaga sin moms än? Jag fick min sänkt med avsevärt mkt pengar och de struntade i adminisatrationsavgiften när jag poängterade att deras pålägg var 300%:igt

Och jag börjar faktiskt hata Malmö pga posten. Är det bara där som de kastar sig över Amerikanska spel? Lite empiriska studier bland vänner och bekanta säger att så är fallet.