Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Att göra egna Playeraids - tips efterfrågas

Startat av tinG, 1 september 2008 kl. 23:01:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Holmgren

Citat från: "tinG"Kan man ladd upp filer på krigsspel? Eller måste man länka in dom?
Du måste länka in dem, tyvärr. I ett senare skede kan vi dock göra dem allmänt tillgängliga här.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Snowfox

Sen tar du och vänder kosan till någon av "prylaffärerna" typ Claes Ohlsson eller Jula och köper en lamineringsmaskin och en trave lamineringsplast så de håller ett tag. Jag köpte en sådan samt en skärmaskin (DTP brickor måste ju skäras ut) för drygt 600 kr. Väl värt utlägget.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

pelle

Citat från: "tinG"Pelle

Vsd behöver jag Ghostscript till!?

Uhm. Det är ett verktyg för att göra bilder från postscript(ps)-filer, så för import av (e)ps-filer kanske?

ulve

ja lamineringsmaskinen frå classe är ett av de värdaste köpen på länge 200:- (plus plast). Jag laminerar precis allt nuförtiden :)

BigPapaBear

Citat från: "ulve"ja lamineringsmaskinen frå classe är ett av de värdaste köpen på länge 200:- (plus plast). Jag laminerar precis allt nuförtiden :)

- Nej, älskling. Nej, sa jag! INTE katten!!!   :lol:
En mycket bitter liten man.

ulve

8)

silversixx

Jag förstår verkligen inte bilden...?

ulve

laminerat toapapper. Återanvändbart och miljövänligt  :P

BigPapaBear

Citat från: "ulve"laminerat toapapper. Återanvändbart och miljövänligt  :P

:shock:

Det är viktigt med en stimulerande hobby...
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"spela HoV utan KNUSSEL (som Emil skulle ha sagt).

publisera snarast resultatet.....det kan ju göra HoV riktigt njutbart.

tinG

Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "tinG"spela HoV utan KNUSSEL (som Emil skulle ha sagt).

publisera snarast resultatet.....det kan ju göra HoV riktigt njutbart.

Jag och Fredrik sitter i detta nu och spelar HoV igen, mycket att upptäcka.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

http://www.foxtail.nu/roger/indexdownloads.htm

Red Sun Rising bladen har jag gjort i Excel för tabellerna och Word för tur ordningsdelen. Sen så har jag använt Power Point som ett budget layoutprogram (klistra in special är din vän där).

The Killing Ground är gjort i Illustrator för det är lätt att mecka med vektorobjekt i det.
"Randomization is too important to be left to chance"

JanK

WaR II player aids er lagd med Visio og lagret i PDF-format. Visio koster penger for en brukerlisens og er vel egentlig unødvendig så lenge Excel og Word i kombinasjon vil gjøre samme nytten. Grunnen til at jeg bruker Visio er at jeg også bruker det i min jobb.