Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Source of the Nile köpes!

Startat av Martin Svärd, 21 augusti 2008 kl. 21:43:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Martin Svärd

Någon som vill sälja Source of the Nile?
Martin Svärd

Doomfarer

Skumt, det var till salu på SydCon för någon vecka sedan för runt 400 kr vilket jag tyckte var dyrt då. Har inte sett det spelet på många år och har ingen aning om det var under- eller överpris heller.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

totte30

Är det Erik L som har lyckats övertala dig  :lol:

Source of  the Nile är för mig spelvärldens motsvarighet till humlan, allt talar egentligen mot det, men det är vansinnigt roligt att spela i samband med hårt intag av alkoholhaltiga drycker.

Med tanke på de absurt komplicerade förflyttningsreglerna är bara det en paradox, men av ngn anledning har jag de fyrtioelva momenten per runda i ryggmärgen, oavsett promillenivå.

Varför är det då så roligt?

Att bara vara tillfälligt vid liv känns som en seger.

Är det inte ilskna babianer, noshörningar, krokodiler, översvämningar, jordskred &  trilskande bärare som ställer till problem, så vimlar Afrika av osociala stammar som inte alls är imponerade av den västerländska livsstilen.

Har du mot all förmodan lyckats överleva katastrofer, sjukdomar & infödingarna, går du sannolikt vilse i en jungle/mountain ruta, guiden överger dig, och du svälter sakta ihjäl.

När du slutligen kommer hem till London (efter några omstarter) är du verkligen stolt över dina upptäckter av nya fåglar, blommor, vattenfall etc.

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Martin Svärd

Japp, det är Erik L som berättat fantastiska historier om spelet. Nu när jag sett spelet i verkligheten (det finns t.o.m. på nätet, med regler och allt) så har jag inte ändrat mig. Jag vill fortfarande köpa det, om någon nu vill sälja det.
Martin Svärd