Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

OCS Case Blue / End of the World

Startat av Andreas Lundin, 10 oktober 2008 kl. 11:59:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Har precis inlett ett parti "The end of the world" och undrar om någon spelat det. Vad som slår mej (som spelar axelmakterna) är tyskens problem med trace supply. Eftersom jvgingbat först kommer in runda 3, så undrar jag om det enda sättet att segra som axelmakt är att leva "off the map" de första cirka 10 rundorna, eller är det meningen att man skall invänta att järnvägen byggs?

En idé är ju att "ställa" en av pdiv och köra hårt mot Grozny med den andra. Hoppas på tur med tärningen samt leva på att mina junkers flyger in SP's till Grozny? Med i medeltal 2SP/runda verkar detta vara ett "mission impossible".
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#1
Citat från: "Andreas Lundin"Har precis inlett ett parti "The end of the world" och undrar om någon spelat det. Vad som slår mej (som spelar axelmakterna) är tyskens problem med trace supply. Eftersom jvgingbat först kommer in runda 3, så undrar jag om det enda sättet att segra som axelmakt är att leva "off the map" de första cirka 10 rundorna, eller är det meningen att man skall invänta att järnvägen byggs?

En idé är ju att "ställa" en av pdiv och köra hårt mot Grozny med den andra. Hoppas på tur med tärningen samt leva på att mina junkers flyger in SP's till Grozny? Med i medeltal 2SP/runda verkar detta vara ett "mission impossible".

Tysken kan dra trace utan att konvertera järnvägen (man har roffat åt sig tillräckligt många ryska järnvägsvagnarför det). Han kan däremot inte transportera prylar och folk.

Rätta mig om jag har fel.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#2
Aha! Attans! Då hade det varit en annan 5:a!  :oops:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East