Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Apokalypsen

Startat av Andreas Lundin, 23 februari 2009 kl. 11:17:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Snowfox

Citat från: "Andreas Lundin"Ang. Combat Cars, så deltog jag i SM i Combat Cars någon gång i slutet på 80-talet på ett spelkonvent i Stockholm (Ävetyrsspels eget). Jag minns att jag fölorade initiativet första rundan och fick åka sist. På denna runda hade en av mina motståndare "den goda smaken" att släppa en mina mitt framför min bil, som jag givetvis inte kunde undvika att köra på när det väl blev min tur. Sagt och gjort, under min runda körde jag över dessa minor och fick träff mitt i bilen på förarplatsen... Tjoff! Maximal skada på föraren och Game Over. Kortaste framträdandet i ett SM i någon sport överhuvudtaget var därmed över. Han Äventyrsspelskillen som höll i turneringen tyckte så synd om mig att han sneakade in mig i Titan-turneringen istället... Sweet memories!

Hehe, sånt där minns man länge.  :)

Är Combat Cars det där spelet som Steve Jackson gav ut efter att Road Warrior filmerna slog igenom?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

silversixx

GW gjorde originalet, Äventyrsspel köpte licensen och bytte namn till Combat Cars. Kommer inte ihåg vad det hette hos GW. Vet bara att det var en del av deras Dark Future-grej som de körde ett tag innan man hoppade fram 38,000 år.

Edit: Steve Jackon Games postapokalyptiska räserspel heter Car Wars. Jag fyndade en otrolig mängd expansioner och kartor för under en hundring för ett par år sedan på Gothcon.
De har släppt det på nytt, även om det ska vara sämre enligt de som testat. /Edit

EvilSpook

Citat från: "silversixx"Kommer inte ihåg vad det hette hos GW.
Battlecars - genialisk "översättning" eller hur?  :lol:

//EvilSpook

Elias Nordling

Steve Jacksons spel hette Car Wars.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Steve Jacksons spel hette Car Wars.

Ett mycket underligt spel. Kul, vansinnigt och underligt.
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Japp, litet grann Star Fleet Battles med bilar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"