Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Konvent i Sthlm?

Startat av Tordan, 22 september 2009 kl. 07:01:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

Hej på er. Brukar det köras något konvent i Sthlm? Det skulle vara kul för en rookie att skåda alla dessa olika spel som jag läser om men aldrig kommer avsätta tid till att spela de närmaste åren. Jag har bara sett trådar om konvent i Linköping, Malmö, Göteborg och Borås (missar säkert nåt), men inget i Sthlm.
Finns det inget så tar jag och kontaktar bunker-gänget, vilket säkert är minst lika trevligt  :lol:
/Tord Hoppe

Elias Nordling

#1
Lokalen. Bunkern är i Malmö.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#2
Citat från: "Elias Nordling"Lokalen. Bunkern är i Malmö.

Och det finns ett spelkonvent i Stockholm.

BigPapaBear

#3
Nackdelen är att Stockholms Spelkonvent är betydligt mindre brädspelsorienterat än till exempel LinCon. Det brukar inte finnas något Krigsspelsrum. Vi stockholmare är för lata för att arrangera sådant på hemmaplan - vi åker utomsockens och gör det.  :D

Du är varmt välkommen att hälsa på nere i Lokalen.
En mycket bitter liten man.

A F

#4
Citat från: "BigPapaBear"Vi stockholmare är för lata för att arrangera sådant på hemmaplan....

Vilket på något vis kan förklara varför det inte går så bra för SSK.

Tommy Röhs

#5
Citat från: "BigPapaBear"Det brukar inte finnas något Krigsspelsrum. Vi stockholmare är för lata för att arrangera sådant på hemmaplan - vi åker utomsockens och gör det

Arragerade krigsspelsrummet på Stockholms spelkonvent för något år sedan. Intresset var ljummet, typ 2-3 personer på hela konventet som visade något som helst intresse...


Magic, rollspel, euros och GW är det som gäller där.

BigPapaBear

#6
Citat från: "Anders Fager"Vilket på något vis kan förklara varför det inte går så bra för SSK.

Japp. Men jag är övertygad om att min teori om stockholmarnas lathet stämmer, men är försvarbar. Det finns helt enkelt för mycket roliga distraktioner. Vem vill jobba när det finns roliga saker runt omkring? Ute på landsbygden finns det inget annat att göra än att arrangera konvent. Alltså gör folk det för glatta livet. Det är antingen det eller köra raggarrunda runt stadshotellet. Således kommer LinCon, BorCon å allt vad de heter alltid att vara bättre arrangerade än SSK.

/ Björn, trångsynt nollåtta.  :D
En mycket bitter liten man.

silversixx

#7
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Vilket på något vis kan förklara varför det inte går så bra för SSK.

Japp. Men jag är övertygad om att min teori om stockholmarnas lathet stämmer, men är försvarbar. Det finns helt enkelt för mycket roliga distraktioner. Vem vill jobba när det finns roliga saker runt omkring? Ute på landsbygden finns det inget annat att göra än att arrangera konvent. Alltså gör folk det för glatta livet. Det är antingen det eller köra raggarrunda runt stadshotellet. Således kommer LinCon, BorCon å allt vad de heter alltid att vara bättre arrangerade än SSK.

/ Björn, trångsynt nollåtta.  :D
Ällärr så é dé såå att ni ståckh'hållmare ette vet hur dé é att ha ryggraad och ett jävvlar annamma!

Sen så är SSK, enligt flertal herrar som uttalat sig, stökigt och bara dåligt.

BigPapaBear

#8
Citat från: "silversixx"Ällärr så é dé såå att ni ståckh'hållmare ette vet hur dé é att ha ryggraad och ett jävvlar annamma!

Vi är stolta över vår håglöshet.  8)
En mycket bitter liten man.

Tordan

#9
Ok, Lokalen är alltså platsen jag skall besöka vid tillfälle och så vet vi nu varför det föds färre stockholmare än vad det flyttar in...  8)  Tack mina vänner!
/Tord Hoppe

Elias Nordling

#10
Citeraoch så vet vi nu varför det föds färre stockholmare än vad det flyttar in...

Såg statistik, nuförtiden är det betydligt färre inflyttade än nyfödda.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

#11
Citat från: "Elias Nordling"
Citeraoch så vet vi nu varför det föds färre stockholmare än vad det flyttar in...

Såg statistik, nuförtiden är det betydligt färre inflyttade än nyfödda.

Det beror på alla 35+:are  som skaffat bebisaccessoaren och sedan försöker leva lattelivet efteråt oxå istället för att flytta ut till villastäderna i kranskommunernan och bli föräldrar....  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.