Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Elias Nordling

Jours de Gloire (Vae Cictis/Canons en Carton)

Startat av Elias Nordling, 22 april 2009 kl. 12:31:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

#15
Citat från: "Elias Nordling"Ja atminstone ostra flanken.

Eylau är en flank-cirkus. Om jag minns rätt så dyker Davout upp på den franska högerkanten och dänger till den ryska linen så att den ser ut som en vinkelhake. Sen dyker Lestoq upp på den andra ändan av slaget, med Ney i hasorna. Lestoq dundrar bakom hela den ryska linjen och anfaller Davout, medan Ney hugger in på andra ändan av den Ryska linjen. Den Ryska linjen ser ut som ett U när slaget är över.

Elias Nordling

#16
Ja just det, det är en längre utflankering som ger straffpoäng för fransmännen på östra flanken. I verkligheten skulle väl man gått vilse om man försökt, men som sagt, det skulle man ha tänkt på innan man satte skalan till 500m/ruta.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#17
Och nu pratar vi om ett ansett Nappesystem. Är alla som håller på med sånt idioter?