Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Fredrik

Hej hopp!

Härligt att det äntligen ha fått ett konto. Har fått nöja mig med att lurka ett tag. :)

Jag är Stockholmare och gamer sedan länge, men det var först efter en flytt till Piteå för några år sedan som krigsspelsintresset kom. Tyvärr är det svårt att hitta andra hexagonfantaster här, men jag har i alla fall fått spela lite Sekigahara, CC:A och Conflict of Heroes med lokala förmågor.

Föredrar lite enklare spel (Ancient Battles Deluxe, Fading Glory) och har kommit fram till att min gräns går ungefär någonstans vid GMT:s American Revolution-serie. Provade Samurai (som sägs vara den mest nybörjarvänliga i GBoH) men det var helt enkelt för mycket counters att hålla reda på.

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Frocken

Hej, dags för ännu en presentation.

Fredrik heter även jag men här reggat under aliaset Frocken, och bor en bit utanför Lerum.

Spelade mest dataspel som ung uppblandat med diverse tennsoldater, intresset för blippspel kom först på senare år. Dock sammanföll uppvaknandet med fru, spädbarn och inflyttade hästar så fanns varken rum eller tid att fördjupa sig. Framförallt då jag dras till maffiga spel som tar alldeles för mycket tid.

Men nu är barnen inte fullt så små, hästarna något färre, så förhoppningen är att iaf besöka Blippspel Galore till vintern. PBEM via Vassal är annars det som funkar bäst för tillfället.

Andreas Lundin

Kul att nya kunna "joina" forumet. Välkommen!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Håller med, det här har vi sett fram emot länge! Mycket tillfredställande med friskt blod på forumet. Välkomna!

Björn i Göteborg
1914

pastorn

Hej i forumet!

Alexander Göransson heter jag och bor i Jönköping (därav "pastorn").

Jag hade som mest lattjat med Robo Rally innan min käre vän Hannes, som lär dyka upp här strax, visade mig Race For The Galaxy för kanske fyra-fem år sedan. Skaffade Twilight Struggle lite halvt på impuls ett tag efter det och efter att ha lekt med de trevliga människorna i krigsspelsrummet på LinCon 2012 så var jag fast i krigsspelsträsket. Jag fick spela Republic of Rome för första gången på GothCon nyligen, så just nu är jag helt insnöad på det. Utöver krigsspel så är det Netrunner som gäller för mig.

Jag är väl primärt intresserad av att spela bra spel (jag vet att många här är historienötter), så det är alltid lika roligt att spela något spel om någon händelse jag kan lite eller ingenting om och få en häftig historielektion.
GoB: hit med pengarna!

Scipio

Välkommen till forumet Alexander. Kul att du hittade hit till slut.  ;)
Och att du gillade RoR.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Hannes

Tja!

Hannes Sörensson, bor i Göteborg. Gammal kumpan till Alexander här ovan. Har spelat spel i massa olika grupper, men tycker att de människor jag träffat via krigsspels-arrangemang som Blippspel Galore, Friendly Fire och liknande har varit de trevligaste och lättaste att spela med. Var absolut nybörjare på typiska heagonblippspel innan det senaste året och även om de taktiska och strategiska nyanserna i de spelen fortfarande undgår mig till stor del så har den tidigare nämnda excellensen hos motspelare gjort att det ändå känts hanterbart och givande.

Ser fram emot att faktiskt få interagera med folk här på forumet efter att ha lurkat i ett år ungefär. Framtiden ser ljus ut. Ses på LinCon! :)

paco

Hej!

Jag är en gammal spelare som började spela Third Reich, Kingmaker, Squad Leader och annat i början av 80-talet men slutade spela i slutet av 80-talet. Jag har återupptäckt de historiska krigsspelen de sista 5-6 åren och är imponerad av GMT och andra "nya" aktörer. Det är kul att analoga brädspel verkar fått en renässans och jag har köpt på mig ett gäng spel de sista åren men spelar bara sporadiskt och mest solitärt. Gillar bla. GBOH, Men of Iron, och CDG-genren. Jag har spelat Hammer of the Scots och Men of Iron med min 12-årige son vilket lett till att han vill rösta i skottarnas självständighetsval. Har till och med spelat ett parti Washingtons War med sambon och hon tyckte det var rätt kul. Skulle gärna pröva spela med andra i Stockholm om jag hittar folk med samma spelintresse samt tidsluckor i livet mellan jobb, familj och andra fritidsaktiviteter.

totte30

Välkommen paco!

Anslut dig till "Lokalens" maillista, så kan du enkelt söka nya spelare i Sthlm.  Spela i lokalen är för mig en förutsättning för att få ihop jobb & familj med spel, då spelet kan stå uppe i månader. Mitt mål är att spela 1 kväll i veckan 2-3 tim, men jag snittar på ca 2,3 kvällar i månaden

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

paco

Citat från: totte30 skrivet 26 maj 2014 kl. 13:44:33
Välkommen paco!

Tackar!

Citera
Anslut dig till "Lokalens" maillista, så kan du enkelt söka nya spelare i Sthlm.

Var registrerar jag mig?

totte30

Spelar:  Clash of Giants II

BjornH

Hej,

Björn Högberg heter jag och bor i Stockholm, Spånga närmare bestämt.

Lirade en hel del krigsspel för länge sedan (typ 20 år sedan...) WiF, ASL och lite annat. Sedan dess har jag dels varit helt utan spelande i en lång period, senaste åren har jag mest kört figruspel (WH40K, Warmachine) och brädspel och kortspel, men nu håller jag på att ta mig in i krigsspelen igen, främst ASL.

Vi ses!

- Björn

Wes

Hej
Jag heter Anders och är ny inom hobbyn även om intresse har funnits länge. Jag har alltid gillat "brädspel" och spelade mycket rollspel som ung. Jag tyckte att krigsspelen på tradition såg väldigt spännande ut men köpte aldrig något. Nu i julas fick jag någon knäpp och började köpa en massa sällskapsspel och efter ett tag kunde jag inte låta bli att köpa lite krigsspel också. Klart mycket roligare.

Jag är från Stockholm men bor sedan några år i Linköping med fru och två barn (5 och 3).

Tyvärr så har jag inga likasinnade kompisar i Linköping direkt och vill gärna hitta någon man kan spela mot/med i närområdet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Scipio

Välkommen till forumet Anders!

Det finns en hel del spelare i Linköping vet jag. Dessutom så finns det två förträffliga krigsspelshelger per år som arrangeras i Linköping där en stor mängd av forummedlemmarna brukar stråla samman för en helg av krigsspelande och gott sällskap och mat.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"