Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 154 Gäster tittar på detta ämne.

Rexpress

Citat från: ErikLj skrivet 22 augusti 2025 kl. 14:24:04Om man som jag bor i en spelöken, Gävle, så är det två saker som hjälper Vassal och FFdL.

Om man konsekvent struntar i att svara på spelträffar man blir inbjuden på, så kan ju upplevelsen bli att man bor i en "spelöken". Men den upplevelsen ligger på dig, inte på Gävle.

Skald

Hej och tjenare.  :)

Linköpingsboende figur- och rollspelare med intresse för hexar och blippar sen slutet på 80-talet.
Spelat bräde alldeles för lite genom åren så har väl inte direkt nån diger lista av bravader att komma dragandes med, även om det blev en del Avalon Hill-titlar på sin tid.
För-alltid favoriten är kanske AH's 1776 av nån mysko anledning som jag inte kan sätta fingret på, annat än att det var det första "riktiga" krigsspelet jag provade på nån gång i högstadiet.

Försöker just nu komma igång med solospelande av Panzer Grenadier-serien från Avalanche Press vilket motarbetas av de 4 katterna i hushållet som mer än gärna vill vara med och flytta på blippar, tärningar och pröva husses tålamod.
I övrigt är det väl i princip bara historiskt som gäller på figurspelsfronten, där skalorna 15mm och neråt får störst utrymme. Generellt mest intresserad den tidiga perioden av de olika erorna, som t.ex. Norge och Belgien under AVK, pre-Verdun under FVK och så vidare.

Anslöt mig kanske i första hand till forumet för att få lite mer know-how kring hur krigsspelandet ser ut i närområdet och för att köpa/sälja lite mer handfast än att begagna mig av Tradera (på gott och ont).

/Skald

Scipio

Välkommen till forumet Skald!
Det finns många Linköpingsbor här.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

theeverything

Välkommen! Linköping verkar vara ett bra ställe i den här hobbyn!

Klas Malmström

Citat från: Scipio skrivet 14 november 2025 kl. 10:18:17Det finns många Linköpingsbor här.   :up:
Guilty.  :D
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: Klas Malmström skrivet 15 november 2025 kl. 10:30:47
Citat från: Scipio skrivet 14 november 2025 kl. 10:18:17Det finns många Linköpingsbor här.  :up:
Guilty.  :D
Yepp! Vi är några stycken.

Min grabb Villiam roddar en nystartad förening som i dagarna tecknat kontrakt på en lokal.
"Hoppas det regnar i sommar!"