Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Dead of Winter (GBACW series)

Startat av Andreas Lundin, 30 juli 2009 kl. 16:24:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

I RSS räknar man hur många steg som skjuter, upp till max för en ruta. Dessa steg kan komma från mer än en enhet.

Och en gyllene regel vid spelkonstruktion är att väldigt mycket som hände vid Waterloo har aldrig hänt vid något annat tillfälle i historien.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

För övrigt går det ju utmärkt att dubbla linjerna även med små bataljoner.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Aha! 10.14: Each unit fires separatly....bla bla bla. Det är den alltså. Ja, det var som i RSS i den förra versionen, dvs före 3DoG.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Andreas Lundin

Har spelat en runda av scenario 2.0 nu. Måste säga att The Gamers gör amerikanska inbördeskriget på ett mer intressant sätt. Trots shit-pull-systemet i GBACW så har du som befälhavare en rätt så god kontroll över dina divisioner, brigader och regementen. Du har inte alls samma känsla av att föra befäl över en skock fårskallar till generaler som i exempelvis CWB-series - där du hela tiden är orolig att en division skall "sticka iväg" långt före de andra divisionerna, eller att en general plötsligt hittar på galenskap mitt på slagfältet.

I GBACW har du fina raka linjer (om du önskar det). Det kaos som jag lyckades åstadkomma i Dead of Winter gick snabbt att fixa till verkar det som. Jag ser ingen anledning til att spela GBACW-spel när det finns CWB och RSS. Det var ett trevligt spel med snygga komponenter och karta, men det räcker inte. Det blir inte lika skoj och kaotiskt som jag är van vid.

Däremot så fungerar nog GBACW bättre för dem som gillar att spela solo (Det gör inte jag - men jag tvingas till det ibland) och för dem som har ett patologiskt kontrollbehov.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East